۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۳:۰۵

وزیر ارتباطات:

قطعی اینترنت نخواهیم داشت/ پایین بودن سرعت به دلیل مسائل امنیتی کذب است

قطعی اینترنت نخواهیم داشت/ پایین بودن سرعت به دلیل مسائل امنیتی کذب است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در سال 92 قطعی اینترنت نخواهیم داشت، گفت: تلاش وزارتخانه بر این است که پهنای باند اینترنت و ظرفیت شبکه ارتباطی داخل افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن نامی تصریح کرد: قصد داریم با استفاده از بستر فیبر نوری و عبور یک خط بین المللی اینترنت از کشور پهنای باند را افزایش دهیم تا ظرفیت داخل و سرعت اینترنت افزایش یابد.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی رسانه ها پایین بودن سرعت و ظرفیت اینترنت را مسائل امنیتی عنوان می کنند، گفت: این ادعایی کذب است.

نامی در ادامه توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) توسعه ارتباطات شبکه فیبرنوری کشور، شبکه ملی اطلاعات و حل مشکلات کارگزاران دفاتر مخابراتی را از مهمترین برنامه های این وزارتخانه برشمرد و خاطر نشان کرد: راه اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش خدمت رسانی به هموطنان می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان را از دیگر برنامه های مهم وزارتخانه متبوع خود برشمرد و افزود: به لحاظ اینکه بیشترین افراد هوشمند و توانا جذب دو رشته برق و کامپیوتر می شوند باید برای استفاده کامل از ظرفیت و پتانسیل داخل کشور از این شرکتها حمایت و پشتیبانی کرد.

نامی همچنین پشتیبانی جامع از شرکتهای تولیدکننده تجهیزات را از دیگر اقدامات وزارتخانه عنوان کرد و گفت: با تولیدکنندگان مرتبط با صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات جلسات مستمری داریم و انشاالله قصد داریم تا با پشتیبانی از آنها تمام تجهیزات را در داخل کشور بومی کرده و مازاد آن را به سایر کشورها صادر کنیم و این توانایی و ظرفیت در کشور ما وجود دارد.

وی با اشاره به بی اثر بودن تحریمها افزود: تحریمها در کوتاه مدت شاید سختی هایی برای ما داشته اما در دراز مدت به نفع ما بوده است.

کد خبر 2028980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha