۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۰:۴۷

در همایش شعر خلیج فارس/

شاعران هرمزگانی در ابوموسی از خلیج فارس سرودند

شاعران هرمزگانی در ابوموسی از خلیج فارس سرودند

بندرعباس - خبرگزاری مهر: تعدادی از شاعران منتخب استان هرمزگان با حضور در جزیره ابوموسی، اشعاری را در خصوص خلیج فارس قرائت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش شعر خلیج فارس عصر چهارشنبه به مناسبت روز ملی خلیج فارس با حضور شاعران برجسته و چهره های ادبی در جزیره ابوموسی برگزار شد.

در این همایش اصغر دادبه عضو شورای علمی گروه برون مرزی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، قطعات ادبی و اشعاری را در خصوص خلیج فارس سرود.

سپس فاطمه محبی یکی از دانش آموزان ساکن در جزیره ابوموسی، قطعه ای ادبی را در خصوص خلیج فارس و جزیره ابوموسی به زبان های فارسی و انگلیسی قرائت کرد.

همچنین در ادامه این همایش مرتضی نصیری، غلام امینی، محمد دهقانی، زهرا اسپید و عبدالحمید انصاری شاعران هرمزگانی شرکت کننده در همایش، اشعاری را در خصوص خلیج فارس را سرودند.

در ادامه این همایش که با حضور مشاور عالی استاندار هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد، از شاعران منتخب هرمزگانی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این همایش علی علامه زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان با بیان اینکه تمامی مردم ایران در مسئله پاسداری از نام خلیج فارس با یکدیگر متحد هستند، عنوان کرد: تمامی اسناد محکم تاریخی بر نام خلیج فارس تاکید دارند و حتی جعل کنندگان این نام نیز خود اصالت نام خلیج فارس را می دانند.

وی ادامه داد: حتی در حدیثی از پیامبر بزرگوار اسلام (ص) نیز نام خلیج فارس ذکر شده که این حدیث نیز سند دیگری در اثبات حقانیت نام خلیج فارس است.

مشاور عالی استاندار هرمزگان افزود: خلیج فارس منطقه بسیار مهم و حساسی در دنیاست و از این رو همواره مورد طمع، سلطه گران قرار گرفته و مستکبران با ایجاد تفرقه میان کشورهای حوزه خلیج فارس به دنبال گسترش سلطه خود در این منطقه بوده اند.

علامه زاده خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه خلیج فارس بهترین حافظان آن هستند و نیازی به دخالت خارجی در این منطقه وجود ندارد و تامین کنندگان منافع استکباری باید بدانند که اگر روزی منافع نظام سلطه با آنها تضاد پیدا کنند، مستکبران آن ها را مچاله کرده و دور خواهند انداخت.

وی در پایان سخنان خود گفت: برگزاری همایش ها و جشنواره های مرتبط با خلیج فارس نباید تنها به ایام روز خلیج فارس محدود شود، بلکه باید برگزاری چنین برنامه هایی در طول  سال تداوم داشته باشد.

کد خبر 2045321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha