۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۲۳

مهر گزارش می دهد؛

تکرار سناریوی اسلام ستیزی غرب این بار در سوریه/ ید طولای صهیونیسم در ایجاد فتنه بین مذاهب

تکرار سناریوی اسلام ستیزی غرب این بار در سوریه/ ید طولای صهیونیسم در ایجاد فتنه بین مذاهب

سمنان - خبرگزاری مهر: صهیونیسم جهانی یک بار دیگر به دست عناصر دست نشانده خود سلفی‌ها و وهابیون با تخريب مقبره و نبش قبر حجربن عدي صحابه جليل القدر پيغمبر اکرم(ص) پرده دیگری از سناریوی ایجاد فتنه بین مذاهب و اسلام ستیزی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرنگار مهر، اهانت و هتک حرمت سلفی ها و وهابیون افراطی به عنوان عناصر وابسته به صهیونیسم جهانی به مرقد مطهر حجربن عدی صحابه بزرگوار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، یاور با وفا و همیشگی امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) و ربودن پیکر مطهر آن بزرگوار، پرده دیگری از سناریوی اسلام ستیزی دشمنان را به نمایش گذاشت و ماهیت درونی و پنهانی این مدعیان دروغین را عیان ساخت.

بی شک نقشه استکبار و صهیونیست جهانی در ایجاد تفرقه و فتنه است که طی سالهای اخیر با استفاده از فتنه گری و ایجاد آشوب در منطقه خصوصا در ایران اسلامی به وضوح دیده می شود.

حمایت 5 میلیون دلاری صهیونیست ها برای ساخت و اکران فیلم ضد اسلامی در آمریکا

یکی از ابعاد این سناریو در شهریور ماه سال 1391 با ساخت و اکران فیلمی ضد اسلامی و موهن به ساحت مقدس پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) در آمریکا اتفاق افتاد، در این فیلم به موضوع تخریب چهره اسلام و حضرت محمد (ص) پرداخته و با حمایت مالی بیش از پنج میلیون دلاری صهیونیست ها ساخته شده بود.

این اقدام در آستانه سالروز واقعه یازده سپتامبر و در ادامه سایر اقدامات توهین آمیز غربی ها به اسلام موج اعتراضات را در میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام برانگیخت.

و اما امسال، اهانت به مرقد مطهر شخصیت های جلیل القدر اسلام، جعفر بن ابیطالب و حجر بن عدی صحابه پیامبر اکرم (ص) پرده دیگری از سناریوی اسلام ستیزی دشمنان را به نمایش گذاشت.

هتک حرمت به مرقد مطهر حجربن عدی پرده دیگری از سناریوی اسلام ستیزی دشمنان

اهانت و هتک حرمت عناصر وابسته به سلفی ها و وهابیون افراطی به مرقد مطهر حجربن عدی صحابه بزرگوار پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، یاور با وفا و همیشگی امیرمومنان علی بن ابیطالب (ع) و ربودن پیکر مطهر آن بزرگوار، پرده دیگری از سناریوی اسلام ستیزی دشمنان را به نمایش گذاشت و ماهیت درونی و پنهانی این مدعیان دروغین را عیان ساخت.
بی شک نقشه جدید استکبار جهانی و صهیونیست در ایجاد تفرقه و فتنه است که با استفاده از فتنه گری به آشوب های ایجاد شده در منطقه دامن می زنند.

تروریست های تکفیری با این اقدامات بی شرمانه و هتاکانه روح و دل مومنان را به درد آوردند و مطمئنا چنین اقداماتی از سوی دشمنانی است که زوال و نابودی خود را در اتحاد و همدلی مسلمانان می بینند.

دشمنان اسلام و مزدوران استکبار و صهیونیسم جهانی بدانند که جهان اسلام با حفظ یکپارچگی خود در برابر تکفیری ها می ایستد و از تخریب میراث واقعی شیعیان و مسلمانان جلوگیری می کند و آگاه باشند که با این حرکات شنیع نمی توانند موج بیداری اسلامی و روحیه ضد استکباری مسلمانان را کم رنگ کنند و در میان آنان تفرقه بیاندازند.

وهابیت، القاعده و طالبان، ساخته دست آمریکا هستند

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه وهابیت، القاعده و طالبان، ساخته دست آمریکا هستند و آمریکا آنها را در اجرای اهداف شوم شان پشتیبانی می‌کند، گفت: نبش قبر و اهانت به حجربن عدی نه تنها از ارزش و اعتبار این صحابه رسول الله نکاست بلکه مایه برکت نیز شد چرا که دوباره نام و شهامتش بر سر زبان‌ها افتاد.

آیت الله سید محمد شاهچراغی این اهانت و هتک حرمت عظیم را به محضر امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری تسلیت گفت و افزود: گروه‌های افراطی درگیر در سوریه به صراحت اعلام کردند که اگر به سوریه تسلط پیدا کنند همین اعمال غیر انسانی و به دور از آموزه‌های اسلامی را در مورد بقاع متبرکه‌ای چون حضرت رقیه و زینب(س) نیز تکرار خواهند کرد.

وی با اشاره به این فرموده پیامبر که اگر کسی شمشیر انتقام را از غلاف بیرون آورد با همان شمشیر کشته می‌شود، افزود: این فرقه‌ها و گروه‌ها در جهان منفور بودند و با این عمل شنیع و پلید منفورتر نیز شدند و با این کار غیرانسانی، گور خود را به دست خود کندند.

تکفیری ها، عقبه و تداوم نسل معاویه هستند

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این عمل اهانت‌آمیز باعث بدنامی بیشتر آنها شد و به یاری خداوند، این بدنامی نابودیشان را رقم خواهد زد.

آیت الله شاهچراغی با بیان اینکه، این اهانت برای حجر بن عدی مایه برکت بود و شهامتش بیشتر بر سر زبان‌ها افتاد، تصریح کرد: این هتک حرمت برای اسلام و مسلمانان یک مصیبت است، لذا مسلمانان و ارتش سوریه باید با عمل قاطع خود جواب آنها را بدهد.

وی با تاکید بر اینکه دنیای اسلام چه شیعه و چه سنی باید این بی‌حرمتی‌ها را به شدت محکوم کرده و برای نابودی عاملان آنها دعا کنند، تصریح کرد: این‌ها عقبه و تداوم نسل معاویه و دنباله رو معاویه هستند و این عمل آنها نیز "معاویه‌ای" است.

حجربن عدی پرچمدار سپاه اسلام در جنگ‌های معاویه و امیرالمومنین

امام جمعه سمنان افزود: حجربن عدی از صحابه پیامبر و از محبان مخلص امیرالمومنین بوده و پرچمدار سپاه اسلام در جنگ‌های معاویه و امیرالمومنین بوده و این هتک حرمت در واقع با نیت دشمنی با شیعه و اهل بیت صورت گرفته است.

آیت الله شاهچراغی یادآور شد: حجر بن عدی از یاران امام علی(ع) و فرمانده سپاه ایشان در جنگ نهروان علیه خوارج بود؛ در جریان صلح امام حسن(ع) با معاویه نیز با اینکه خواستار نبرد بود، اما به فرمان امام عصر خویش گوش فرا داد و از این دستور تبعیت کرد تا اینکه پس از شهادت امام مجتبی(ع) و گرویدن شیعیان به اباعبدالله(ع)، معاویه دستور داد شیعیان نزدیک به آن حضرت را زیر نظر گرفته و آزار و اذیت کنند که در این میان بسیاری از آنها به شهادت رسیدند و حجر بن عدی هم در این بین جزو کسانی بود که بغض و کینه امویان گریبان او را گرفت و طعم شیرین شهادت را چشید.

حرکت وهابیت برای ضربه زدن به دین اسلام است

استاندار سمنان گفت: فاجعه دردناک اهانت به مزار مطهر صحابه بزرگوار پيامبر اسلام(ص)، حجر بن عدی توسط عناصر وابسته به استكبار جهانی و اسرائيل جنايتكار موجب تأثر و تأسف همه پيروان راستين دین مبين اسلام شد.

عباس رهی با بیان اینکه این حرکت وهابیت برای ضربه زدن به دین اسلام است افزود: مراجع تقلید کشورمان نیزحرکت‌های دردناک ایادی استکبار را محکوم کردند.

وی اضافه کرد: بر اساس آموزه هاي قرآني و دين مبين اسلام، انسان اشرف مخلوقات بوده و احترام به جسم و بدن او در هر دو حالت زنده و مرده واجب است.

هتک حرمت به قبر حجر بن عدی موجب وحدت بیشتر امت اسلامی شد

مقام عالی دولت در استان سمنان با تاکید بر اینکه هتک حرمت به قبر حجر بن عدی صحابه پاک رسول خدا (ص) و یار وفادار علی (ع) موجب وحدت بیشتر امت اسلامی در مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی شده است اظهار داشت: دشمنان با هتک حرمت قبر صحابی بزرگ پیامبر اسلام (ص) که مستجاب‌الدعوه بود و در راه ولایت به شهادت رسید، به خیال خود به نظام اسلامی ضربه می‌زنند اما در خیال باطل هستند.

رهی افزود: آمريكای جنايتكار و صهيونيست اشغالگر بداند كه با توهين به ساحت مقدسات مسلمانان ميزان نفرت همه انسان‌های بيدار جهان را از سياست‌های دروغين و اعمال زشت و انسان‌ستيز مدعيان آزادی و دفاع از حقوق بشر بيشتر ساخته است.

مرتكبين هتك حرمت صحابه رسول الله(ص) از اسلام بيگانه اند

 معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز ضمن محکوم کردن هتك حرمت به صحابه اميرالمومنين علی(ع) اظهار داشت: بی‌احترامی به ساحت مقدس حجر بن عدی، قلب شيعيان را جريحه‌دار كرد.

علیرضا خلخالی با بیان اینکه استکبار جهانی مدت‌ها است برای سرنگونی حکومت سوریه که حامی فلسطین و ملت‌های آزاده است، تلاش می‌کند گفت: تخريب، اهانت و نبش قبر آن بزرگوار اگر چه توسط كوردلان از خدا بی خبر صورت گرفته است؛ ليكن نحوه تخريب و اهانت به ساحت آن بزرگوار نشان از دست‌های پشت پرده می‌دهد كه اتاق فكر آن اسرائيل و آمريكا قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه مرتكبين هتك حرمت صحابه رسول الله(ص) از اسلام بيگانه اند اظهار داشت: نبش قبر و هتك حرمت ميت با قانون اسلامي مغايرت دارد و بسيار متاسفيم كه اين اقدامات با نام اسلام و مسلماني انجام مي شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان  با اشاره به این مطلب که به خاطر حمایت‌های جمهوری اسلامی دشمنان اسلام نتوانستند راه به‌جایی ببرند، افزود: به همین منظور تصمیم به انتقام گرفتن از نظام اسلامی گرفتند.

خلخالی تصریح کرد: امیدواریم که ملت‌های مسلمان هوشیار باشند و با هوشیاری و بصیرت خود توطئه‌های دشمنان اسلام را خنثی کنند.

مدفن حجر بن عَدی 14 قرن پناهگاه شیعیان بود

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز ضمن بیان اینکه این عمل جنایتکارانه موجب ناراحتی و جریحه‌دار شدن قلوب عاشقان اسلام ناب محمدی(ص) شده است، افزود: این امر موجب وحدت بیشتر امت اسلامی در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی شده است.

حجت الاسلام علی شکری افزود: محکومیت این عمل توسط علمای بزرگ اهل تسنن و تمام آزادیخواهان جهان نمونه‌ای از وحدت است.

تحریک احساسات دینی عواقب خطرناکی دارد

وی با اشاره به این مطلب که مقامات و طراحان چنین اقدامات خصمانه‌ای نمی‌دانند که تحریک احساسات دینی و انتشار خشم و کینه میلیون‌ها مسلمان در دنیا چه عواقب خطرناکی برای طراحان این سناریوی سخیف دارد اظهار داشت: منابع تاریخی حادثه و واقعه‌ای درباره شخصیت برجسته حجر بن عدی ذکر شده است که نشان از عمق اعتقاد راسخ و خلل‌ناپذیر او و علاقه و محبتش به امامت مولای متقیان امام علی (ع) است.

رئیس ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان سمنان با یادآوری اینکه مدفن حجر بن عَدی 14 قرن پناهگاه شیعیان بود، افزود: حجر از صحابی مخلص و با وفای رسول خدا(ص) بود و پس از رحلت ایشان پیوسته در کنار علی (ع) و از یاران خاص و علاقه‌مندان وفادار امیرمؤمنان به‌شمار می‌رفت، بنابراین علاقه او به علی (ع) و جاذبه علی در دل او، مانند دیگر علاقه‌ها و جاذبه‌ها نبود، بلکه این پیوند و کشش و رأی تمام محبت‌ها و پیوندها و عادی بود.

وهابیت، چهره غیر انسانی و ضداسلامی خویش را بار دیگر آشکار کرد

مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان جنایت هولناک وهابیون در خصوص نبش قبر و ربودن پیکر حجر بن عدی و یاران عظیم القدر ایشان رادر سوریه محکوم کرد.

حجت الاسلام سید محمود حسینی افزود: بار دیگر وهابیت، چهره غیر انسانی و ضد اسلامی خویش را برای جهانیان آشکار کرد و با عملی أسف بار که هیچ دین و آیینی آنرا پذیرا نیست، اقدام به هتک حرمت به قبر و پیکر مطهر حجر بن عدی کردند.

وی تصریح کرد: هتک حرمت مرقد مطهر صحابی جلیل القدر حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) و یاران عظیم القدر ایشان در سوریه توسط جنایتکاران و دژخیمان موجب تأثر و تأسف شدید مسلمانان جهان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شد.

تعرّض به مقدسات مسلمانان نشانه‌ بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت (ع) است

حسینی با بیان اینکه تعرّض به مقدسات مسلمانان و قبور مطهر بزرگان اسلام و بدن‌های پاکی که نشانه‌ بزرگی از حقانیت اسلام و مکتب اهل البیت (ع) است،‌ با هیچ دلیلی قابل توجیه نیست و در نزد همه‌ مسلمانان محکوم و مطرود است اظهار داشت: چطور می‌توان باور کرد عده‌ای که چهره‌ اسلام عزیز را در جهان با خشونت معرفی کرده و بوئی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، و خود را موحّد و متعبّد معرفی می کنند، خون صدها نفر از انسان‌های بی‌گناه، کودک و بزرگ و مرد و زن را با وحشیانه‌ترین وسایل وحشی‌گری به زمین بریزند و گردن حتّی نوجوانان را با شمشیر قطع کرده و آنها را در شبکه‌های ماهواره‌ای نشان دهند.

وی با بیان اینکه  هر چند این حادثه اولین نوع از اینگونه حوادث نیست عنوان کرد:اما تکرار این گونه اقدامات در این روزها نشان می دهد که این افراد کینه توز جز برانگیختن عصبیت های مذهبی و ایجاد تفرقه چیز دیگری نمی خواهند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در خاتمه با محکوم کردن ویرانی مقبره حجر بن عدی گفت: یقینا جنایتکاران کوردل به سزای اعمالشان می رسند.

گزارش از اعظم سالار

کد خبر 2051164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha