۱۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

در گفتگو با مهر عنوان شد:

تحرکات نیروهای فرامنطقه ای در منطقه، تحت کنترل کامل است/پایان ماموریت ناو هواپیمابر "آیزنهاور"

تحرکات نیروهای فرامنطقه ای در منطقه، تحت کنترل کامل است/پایان ماموریت ناو هواپیمابر "آیزنهاور"

بندرعباس - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: تمام تحرکات نیروهای فرامنطقه ای کاملا تحت کنترل ایران قرار دارد.

دریادار امیر حبیب الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد خروج ناو هواپیمابر cvn69 آیزنهاور آمریکا از خلیج فارس و ترک منطقه بیان داشت: تمامی تحرکات نیروهای فرامنطقه ای از تنگه هرمز، شرق تنگه هرمز، دریای مکران و دریای عمان تا شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب تحت کنترل چشمان تیزبین نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه ورود و خروج نیروهای فرامنطقه ای و ناوگان پنجم آمریکا رصد می شود، خاطرنشان کرد: رفت و آمدها تا کنون برابر معمول و جهت پشتیبانی از نیروهای حاضر در منطقه است و در بنادر ابوظبی، جبل علی و بنادر کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس پهلوگیری می کنند.

امیر سیاری اظهارداشت: این ناوها پس از انجام ماموریت، منطقه را به قصد گشت زنی در آب های آزاد ترک می کنند همانگونه که نیروی دریایی ارتش برابر مقررات دریانوردی این اجازه را برای حضور در آب های آزاد دارد.

وی تصریح کرد: ناوگروه بیست و پنجم ارتش جمهوری اسلامی ایران هم به همراهی ناو لجستیک لارک توانست با حضور 60 روزه در آبهای آزاد رکود دریانوردی بدون نیاز به پهلوگیری در بنادر کشورهای در مسیر را بشکند.

ناو آیزنهاور در سال 1975 به آب انداخته شده، از 1977 تاکنون مأموریت‌های بسیاری را در راستای اهداف میلیتاریستی ایالات متحده به انجام رسانده است. ناو هواپیمابر آیزنهاور در پی نتایج ضعیف حاصله از مأموریت آن منطقه را ترک می‌کند. این ناو هواپیمابر سوم خردادماه وارد خلیج فارس شده بود و در آب‌های سرزمینی کشورهای جنوبی خلیج فارس حضور داشت.

ناو هواپیمابر آیزنهاور، یکی از 11 ناو آمریکایی قادر به حمل هواپیما و هزاران نظامی و غالبا حامل چندین جنگنده هزاران ملوان، خلبان و تفنگدار آمریکایی"مارینز" است. بیش از سه هزار و 200 پرسنل دارد و بیش از 90 هواپیما و بمب افکن را حمل می‌کند.

پیش از این ناو تدارکاتی یو‌اس‌اس پونس آمریکا در 15 تیر سال گذشته به آبهای خلیج فارس وارد شد و به ناوگان پنجم آمریکا در بحرین در کنار ناوهای هواپیمابر "یو‌اس‌اس انترپرایز"، "یو‌‌اس‌اس آیزنهاور" و "یو‌‌اس‌اس آبراهام لینکلن" پیوست.

 

 

کد خبر 2068650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha