۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۸:۴۱

"باغبان مرگ" به پسیانی و طباطبایی رسید

"باغبان مرگ" به پسیانی و طباطبایی رسید

نمایش "باغبان مرگ" نوشته محمد چرمشیر با کارگردانی آروند دشت‌آرای که پیش از این قرار بود در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رود، از نیمه اول تیر در تالار شمس اجرا می‌شود.

آروند دشت‌آرای درباره اجرای نمایش "باغبان مرگ" در مؤسسه اتحادیه فارسی‌زبانان (اکو) به خبرنگار مهر گفت: این نمایش را تیرماه سال 91 به شورای هنری تئاتر شهر ارائه دادیم که مورد تأیید قرار گرفت و قرار شد تا پایان همان سال در مجموعه اجرا شود. اما با وجود اینکه 8 سال است در مجموعه تئاتر شهر اجرایی نداشته‌ایم و با وجود اینکه آقای محمد چرمشیر از نمایشنامه‌نویسان مطرح تئاتر، نویسنده اثر است و قرار بود در آن زمان آقای فرهاد مهندس‌پور بازیگر نمایش باشد، نوبت اجرایی به ما تعلق نگرفت.

وی ادامه داد: فکر کردیم حداقل در سال 92 نوبتی برای اجرای نمایش "باغبان مرگ" به ما داده می‌شود اما پاسخ این بود که جدول اجرای نمایش‌ها در سال جاری پر است و اگر نمایشی انصراف دهد و اجرا نشود ما می‌توانیم به عنوان جایگزین در جدول اجرایی تئاتر شهر قرار بگیریم. این رفتار بسیار توهین‌آمیز است و این بلاتکلیفی برای گروه ما معنای مشخصی ندارد.

سرپرست گروه هنرهای معاصر "ویرگول" یادآور شد: این در حالی است که مرکز هنرهای نمایشی طی سال‌های گذشته و همچنین شورای حمایت از تولید و اجرای هیچکدام از نمایش‌ها ما حمایت نکرده و گروه ما با سابقه‌ای 12 ساله یک گروه حرفه‌ای تئاتر و بین‌المللی است که تمامی آثارش نیز از آثار پرفروش تئاتر ایران است. حداقل انتظار ما به عنوان یک گروه حرفه‌ای تئاتر این بود که بتوانیم بعد از 8 سال نمایشی را در تئاتر شهر اجرا کنیم.

دشت‌آرای تصریح کرد: متأسفانه سوءمدیریت مجموعه تئاتر شهر را تبدیل به مکانی بی‌رونق کرده است که هیچ اتفاق فرهنگی و هنری در آن رخ نمی‌دهد و اکثر اوقات سالن‌های مجموعه با استقبال کم مخاطبان مواجه هستند.

وی برخورد مجموعه تئاتر شهر با گروه هنرهای معاصر "ویرگول" و نمایش "باغبان مرگ" را دلیل اجرای این اثر نمایشی در مؤسسه اتحادیه فارسی زبانان ذکر کرد و افزود: این نمایش از حیث اجرایی نسبت به تجربیات قبلی گروه اجرایی متفاوت است و تجربه‌ای جدید محسوب می‌شود.

کارگردان و طراح صحنه نمایش "باغبان مرگ" درباره بازیگران و عوامل این اثر نمایشی گفت: آتیلا پسیانی و طناز طباطبایی بازیگران این نمایش هستند. همچنین آتوسا قلمفرسایی طراحی لباس و بامداد افشار طراحی صدای "باغبان مرگ" را عهده‌دار هستند.

دشت‌آرای درباره زمان اجرای نمایش و وضعیت پیش‌فروش بلیت‌های "باغبان مرگ" افزود: پیش‌فروش نمایش در سایت تیوال آغاز شده است و مخاطبان برای هفته اول می‌توانند بلیت‌های نمایش را با 20 درصد تخفیف پیش‌خرید کنند. نمایش "باغبان مرگ" از 9 تیرماه ساعت 21 در تالار شمس مؤسسه اتحادیه فارسی‌زبانان به صحنه می‌رود.

آروند دشت‌آرای سال 91 نمایش "تن تن و راز قصر مونداس" را در سالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برد.

کد خبر 2077051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha