۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

روایت لیلا صادقی از «کارکرد گفتمانی سکوت در داستان کوتاه» منتشر می‌شود

روایت لیلا صادقی از «کارکرد گفتمانی سکوت در داستان کوتاه» منتشر می‌شود

لیلا صادقی از آماده انتشار شدن اثر تازه‌ خود با عنوان «کارکرد گفتمانی سکوت در داستان کوتاه» به همراه رمان تازه خود با نام «پریدن به روایت رنگ» خبر داد.

لیلا صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تالیف اثر تازه‌ای از خود با عنوان «کارکرد گفتمانی سکوت در داستان کوتاه» اظهار داشت: این کتاب با وجود اینکه در تابستان سال 88 به ناشر تحویل داده شد و قرار بود در پاییز گذشته از سوی نشر نقش جهان منتشر شود، اما به دلیل مسائل کاری که ناشر عنوان کرد، تاکنون چاپ نشده است و با توجه به اینکه به تازگی طرح جلد آن نیز آماده شده و به تایید من رسیده، فکر می‌کنم تا یک ماه آینده به بازار کتاب وارد شود.

وی ادامه داد: این اثر یک کتاب تئوریک در زمینه تحلیل داستان است و سعی داشتم در آن بخش‌هایی ناگفته از داستان‌نویسی کوتاه در ایران را مورد توجه و نظریه پردازی قرار دهم.

صادقی ادامه داد: در این اثر به موضوع سکوت و غیبت کلمات در برخی داستان‌های کوتاه و کارکرد گفتمان داستانی در آنها توجه نشان داده‌ام و در هشت فصل خود در کنار نظریه پردازی در این زمینه سعی دارم به تحلیل عملی نظریه سکوت در پنج داستان کوتاه «نمازخانه کوچک من» نوشته هوشنگ گلشیری، «به دزدی رفته‌ها» نوشته ابراهیم گلستان، «خواب خون» نوشته بهرام صادقی، «درخت گلابی» نوشته گلی‌ ترقی و «قصه خرگوش و دمی گوجه فرنگی» نوشته زویا پیرزاد بپردازم.

این نویسنده همچنین از آماده انتشار بودن رمان تازه‌خود با عنوان «پریدن به روایت رنگ» توسط همین ناشر خبر داد و گفت: این کتاب نیز از تابستان سال 89 برای انتشار به نشر نقش جهان تحویل داده شده است، اما هنوز راهی بازار نشده و فکر می‌کنم در نهایت امسال تابستان شاهد انتشار آن باشم.

به گفته این نویسنده، داستان این رمان در سه بخش ارائه شده و راوی آن نیز زنی است که البته در هر بخش حضوری متفاوت را تجربه می‌کند و در آن سه داستان موازی روایت می‌شود که راوی در آن حضوری خیالی، اسطوره‌ای و در بخشی نیز حضوری امروزی و حقیقی دارد. نویسنده نیز سعی کرده با حضور عناصر پیرامتنی در متن و شیوه خاص طراحی جلد و نیز نوع فصل‌بندی این رمان به این مسئله کمک کند.

از این نویسنده و شاعر به تازگی مجموعه شعری با عنوان «گریز از مرکز» توسط نشر مروارید منتشر شده است.

کد خبر 2077538

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha