۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۹

امیرسلیمانی در گفتگو با مهر:

انگار هیچ چیز کمدی نباید جدی باشد/ لبخندم روی اتومات است

انگار هیچ چیز کمدی نباید جدی باشد/ لبخندم روی اتومات است

سپند امیرسلیمانی که معتقد است لبخند روی لب‌هایش تنظیم اتومات است، با انتقاد از روند نامناسب تولید سریال‌های کمدی، تأکید کرد انگار هیچ بخش این کارها نباید جدی باشد.

سپند امیرسلیمانی بازیگر سریال "خروس" که ماه رمضان از شبکه دو پخش می‌شود در گفتگو با خبرنگار مهر درباره ایفای نقش در این سریال اظهار کرد: در این سریال نقش ناصر یک راننده آژانس لیسانسه را بازی می‌کنم که گرچه اول از روی خیرخواهی کاری می‌کند اما بعد خراب‌کاری می‌شود. سر همین موضوع او مدام مجبور است خودش را به آدم‌ها ثابت کند و در سیر قصه حتی کار به جایی می‌کشد که لباس پلیس تنش می‌کند.

وی افزود: او باعث می‌شود قلب پدر خانواده درد بگیرد و بعد آنقدر هول است که او را به بیمارستان خصوصی می‌برد که 30 میلیون هزینه برمی‌دارد اما آنها پولی ندارند که پدر را مرخص کنند. با اینکه دختر این خانواده زن ناصر است، مدام تهدیدش می‌کنند که اگر فلان کار را نکند نمی‌گذارند دیگر او را ببیند و در کل شخصیت مظلوم و ساده‌ای است.

امیرسلیمانی درباره همکاری با سعید آقاخانی در این سریال توضیح داد: من و سعید آنقدرها با هم ارتباط کاری نداریم، بلکه از 10، 11 سال پیش که "من یک مستاجرم" را کار کردیم دوست هستیم و به ماجرا کاری نگاه نمی‌کنیم. اما در مقام بازیگر و کارگردان‌ هم پیش از این "خوش نشین‌ها" را تجربه کردیم.

اندازه وقتی که سرکارم، در خانه خاطره تعریف می‌کنم

وی ادامه داد: سعید یکی از دوست داشتنی‌ترین موجودات جهان است و کار کردن با او حس خوبی به من می‌دهد. بازی در این سریال خوش می‌گذرد و من همیشه با انرژی زیاد وارد کار می‌شوم. وقتی با او کار نمی‌کنم هم دلم برایش تنگ می‌شود. جالب اینکه اندازه تمام وقتی هم که سرکارم، در خانه برای خانمم از خاطرات کار می‌گویم.

این بازیگر با بیان اینکه دوست دارد نقش‌هایی بدون شباهت با هم را بازی کند،‌ تصریح کرد: مثلا من شخصیت ساده‌ای را در "مسیر انحرافی"‌ بازی می‌کردم اما او دیگر ابله بود. با این حال ناصر ابله نیست و حسابی هم زنش را دوست دارد.

انگار دیگر نمی‌شود با فیلمنامه کامل کار کرد

امیرسلیمانی درباره انتقادی که به خاطر ناتمام بودن فیلمنامه سریال‌های کمدی با وجود آغاز تصویربرداری، به این سریال‌ها وارد می‌شود، یادآور شد: انگار دیگر با فیلمنامه کامل نمی‌شود کار کرد! اغلب اوقات این اتفاق برای سریال‌های مناسبتی هم می‌افتد. مثلا نوروز مشخص است. اینطور نیست که یک سال باشد و یک سال نباشد!

وی تأکید کرد: همه چیز در تقویم مشخص شده. اما یک مرتبه به تکاپو می‌افتیم. برای بازیگر خیلی خوب است بداند در دو قسمت آینده چه اتفاقی می‌افتد. این لطمه‌ای بود که در "مسیر انحرافی" نیز به سریال خورد. ما در سه قسمت کار را شروع کردیم و یک مرتبه نویسنده عوض شد آن هم در یک سریال 13 قسمتی! نمی‌دانم انگار کار کمدی هیچ چیزش نباید جدی باشد.

بازیگر "خروس" بیان کرد: البته مصطفی کیایی نویسنده خوبی است و همه اتفاقات در "خروس"‌ به درستی رخ داد. آقاخانی هم از اتفاقات قصه خبر داشت و این را در کارگردانی‌اش اعمال می‌کرد.

امیرسلیمانی با انتقاد از کمرنگ شدن کار کمدی در تلویزیون، تصریح کرد: نمی‌دانم شاید این موضوع ناشی از تصمیم مسئولان است. به نظرم خنده یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر انسان در هر جای جهان است. لبخند خود من انگار روی اتومات است، خودش بعد از چهار دقیقه باز می‌شود! تمام انسان‌ها به خنده نیاز دارند. از طرفی من که در تلویزیون کار می‌کنم باید این حس را داشته باشم که مسئولان بالادستی، کارم را جدی گرفته‌اند.

ایرانی‌ها فکر می‌کنند زشت است بخندند

وی خاطرنشان کرد: اصولا کار طنز دشوار و خنداندن ایرانی جماعت سخت‌ترین کار دنیا است. ایرانی‌ها یک وقت‌هایی اصلا نمی‌خندند، بعضی وقت‌ها هم که خنده‌شان می‌گیرد فکر می‌کنند زشت است بخندند.

او که بخش‌هایی از بازی‌اش در "خروس" با ایفای نقش در سریال "معمای شاه" همزمان شده بود، در این باره توضیح داد: به صورت عجیب و غریبی وسط بازی در یک سریال طنز، یک روز می‌رفتم آنجا و نقش جدی امیراسدالله اعلم را بازی می‌کردم،‌ روزهایی هم بود که سر "خروس" مدام بگو و بخند و این حرف‌ها داشتیم و عصر که به "معمای شاه" می‌رفتم یکدفعه حال و هوایم عوض می‌شد.

کد خبر 2081343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha