۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۱۹

امیرآبادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

نجفی یک چهره سیاسی است نه فرهنگی/ انتقاد از عملکرد نجفی در فتنه 88

نجفی یک چهره سیاسی است نه فرهنگی/ انتقاد از عملکرد نجفی در فتنه 88

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه رئیس جمهور فردی را برای آموزش و پرورش معرفی کرده که یک چهره شاخص سیاسی است نه یک شاخص فرهنگی و علمی، گفت: نجفی در انتخابات 88 در ستاد موسوی فعالیت می کرد البته عضویتش در ستاد موسوی جرم نیست اما وی بی اطلاع از وضعیت کشور نبود و با سابقه طولانی مسئولیتی با قوانین کشور آشنا بود و میدانست امکان تقلب 11 میلیونی وجود ندارد. پس چرا آن گونه عمل کرد ؟

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمدعلی نجفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای روحانی! باید قبول کنیم که وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک وزارتخانه مهم و کلیدی در کشور مطرح است و تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت این وزارتخانه افزوده است.

وی با بیان اینکه مخالفتش با گزینه آموزش و پرورش به معنای مخالفت با دولت نیست، افزود: آموزش و پرورش یادگار شهیدان رجایی و باهنر است و این وزارتخانه با 11 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون فرهنگی اهمیت بسزایی دارد که باید علی‌رغم زحمات 8 ساله آقای نجفی در آموزش و پرورش، عملکرد ایشان را نقد کنیم.
 
امیرآبادی با انتقاد از عملکرد گزینه وزیر آموزش و پرورش در طرح نظام آموزشی کشور که به گفته وی با زحمات چندین ساله شهید رجایی فعال شده بود گفت: در بحث تربیتی که یک بحث مهم در آموزش و پرورش آقای نجفی چه عملکردی داشته است؛ تغییر نظام آموزشی در دوره ایشان از دوره متوسطه آغاز شد در حالی که این طرح مورد تاکید همگان بود.

وی افزود: طرح کلیات نظام آموزشی مصوبه شورای تغییر نظام آموزش و پرورش که نتیجه زحمات 10 ساله ستاد از زمان شهید رجایی به وسیله شهید موسوی از سال 1358 آغاز گردیده بود با تلاش و مشارکت هزاران فرهنگی متخصص به وجود آمد ولی با شروع نجفی در سال 68 بدون تعامل و تعقل به بهانه آنکه ما فعلا توانایی اجرای آن را نداریم به جای تغییر در محتوای کتب با رویکرد دینی و اتخاذ روشهای تربیتی آن را نادیده گرفته و تغییر نظام آموزشی را از آخر یعنی دوره متوسطه شروع کردید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تعضیف و محدود کردن تربیت معلم را از دیگر اشتباهات دوران وزارت نجفی در آموزش و پرورش نام برد و گفت: در این خصوص معاون شما می گوید شهید باهنر به بنده گفت 70 درصد کار شما تربیت معلم است و سپس می گوید در زمان نجفی تربیت معلم محدود و نتیجه آن حذف تربیت معلم و به کار گیری 100 هزار معلم حق التدریسی با سلیقه های مختلف با عدم تناسب با رشته تحصیلی مورد نیاز شد.

وی افزود: نقش آموزش عمومی در توسعه کشورها مسلما بالاتر از آموزش دانشگاه هاست به همین جهت در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اجازه نمی دهند اساتید دانشگاهها در مقاطع ابتدایی درس دهند چرا که معلم ابتدایی باید آموزش ویژه ای ببیند.

امیرآبادی تصریح کرد: عملکرد نجفی در دوران وزارت آموزش و پرورش نشان می دهد که مقوله پرورشی و آموزشهای دینی در آموزش و پرورش اعتقادی نداشتیم و فقط موضوع آموزش و پرورش را در سایر دروس مانند فیزیک و شیمی و حساب می دانید و گواه این مسئله بستر سازی و آماده کردن زمینه برای جمع آوری پرورشی از مدارس و وزیر بدی هم برنامه های شما را به خوبی اجرا نمود و پرورشی را جمع کرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه های نجفی برای وزارت آموزش و پرورش گفت: نجفی در برنامه خود آورده است تعمیق و اعتلای تربیت دینی دانش آموزان با تاکید بر انس با قرآن با رویکردهای فطری جهت تعالی هویت دینی با همکاری حوزه های علمیه است شما بفرمایید در طول دوران مسئولیت خود که در طول 8 سال بود چند تفاهم نامه در این مدت با حوزه علمیه قم و مراکزدینی داشتید و چقدر حافظ و قاری دینی تربیتی کردید چند بار با مراجع تقلید دیدار داشتید و چقدر از نصایح آنها استفاده کردید.

امیرآبادی با انتقاد از وضعیت کنونی آموزش و پرورش گفت: روشهای تدریس، پرورش استعدادها، وضعیت معیشت و منزلت معلمان و الان هم متاسفانه همه چیز در آموزش و پرورش پولی شده است و شما هم تاکید بر مدارس غیرانتفاعی و تمرکز زدایی دارید مردم از کجا بیاورند بچه هایشان درس بخوانند. آیا شما از شهریه های مدارس غیرانتفاعی خبر دارید البته این انتقاد به وزرای بعد از شما هم وارد است اما چون وزارت شما بیش از دیگران بوده است سهم شما در این مشکلات بیشتر است که البته آزموده را آزمودن خطاست.

وی خطاب به نجفی گفت: در حالی که رهبر انقلاب اسلامی در ملاقاتی با شما و معاونین پرورشی استانها داشتند فرمودند اگر شهید رجایی و باهنر امور تربیتی را به وجودنیاورده بودند با توجه به تهاجم فرهنگی غرب لازم بود این نهاد مقدس را به وجود بیاوریم اما بدون توجه به این فرمایشات تعداد دانش آموزان تحت نظر یک مربی تربیتی به 4 برابر افزایش و دانشجویان رشته پرورشی به یک چهارم تقلیل دادید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان که نسل جوان را نشانه رفته است ادامه داد: شما چه برنامه ای برای قشر جوان دارید.

وی افزود: نجفی نیز خود اعتراف دارد حتی یک روز معلم یا مدیر مدرسه نبوده و هیچ سمتی در بدنه آموزش و پرورش نداشته است. اما در 8 سال ایشان بر وزارت آموزش و پرورش ایرادات و اشکالات زیادی وجود دارد که عدم تحول ساختاری و تغییر نظام آموزشی از جمله آنان است.

وی افزود: در برنامه ارائه شده متاسفانه رجعتی به گذشته شده است مانند بازنگری در سند تحول، بازنگری در بودجه ایمن سازی مدارس، نداشتن برنامه برای ارتقای کیفیت مدارس دولتی، نداشتن برنامه جهت تثبیت نظام آموزشی به منظور جلوگیری از اعمال سلیقه.

وی با بیان اینکه در مخالفت با وزیر آموزش و پرورش نباید وارد مسائل سیاسی شد گفت رئیس جمهور محترم فردی را برای آموزش و پرورش معرفی کرده که ایشان یک چهره شناخته شده و یک شاخص سیاسی نه یک شاخص فرهنگی و علمی.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه نمایندگان نمی توانند از فتنه 88 عبور کنند گفت: در آن مقطع افرادی آمدند با علم و اطلاع از قانون، نتیجه انتخابات را نپذیرفتند و با قانون شکنی آن خسارت را به مردم ایران وارد کردند و اجازه نداند نظام اسلامی از حضور با شکوه ملت در صحنه بین المللی امتیاز بگیرد.

وی خطاب به نجفی گفت شما در انتخابات 88 در ستاد موسوی فعالیت می کردند البته عضویت شما در ستاد موسوی جرم نیست اما شما بی اطلاع از وضعیت کشور نبودید و با سابقه طولانی مسئولیتی با قوانین کشور آشنا بودید و می‌دانستید امکان تقلب 11 میلیونی وجود نداشت چرا آن گونه عمل کردید و خسارت به جان و مال مردم وارد کردید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقوله انتخابات از فتنه جداست گفت: هرکس بعد از سخنرانی تاریخی مقام معظم رهبری در 29 خرداد 88 اقدامی انجام داد باید پاسخگو باشد و کارشان قابل گذشت نیست.

وی ادامه داد: نجفی در مرداد ماه 88 نامه ای به مراجع نوشتید و مسائلی را در آن نامه مطرح کردید البته نوشتن نامه به مراجع تقلید جرم نیست اما وارد کردن اتهام و ناروا به نظام و مردم درست است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بعد از قضیه 88 رهبری دستور دادند تیمی تشکیل و کسانی که در این موضوع آسیب دیدند سرکشی و دلجویی شود اما شما بفرمایید چه کاره بودید و از چه ارگانی وظیفه داشتید با بعضی از هم فکران خود در شورای شهر تهران در منازل برخی حضور می یافتید اعلام می کردید ما از طرف آقایان کروبی و موسوی آمدیم و تیم منتخب نظام با حضور در منازل این حضور را تایید نمود.

وی با اشاره به عملکرد نجفی بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای نجفی شما اخیرا بعد از انتخابات امسال در کمیته آموزش و پرورش اظهاراتی داشتید که در این جا امکان با بیان همه این اظهارات نیست و اگر هم همکاران عزیز خواستند بنده این اظهارات را در اختیارشان خواهم گذاشت اما سوال من این است که شما نمی دانید که نظر رهبری در طرح تحول آموزش و پرورش یک نهاد حاکمیتی می دانند چرا شما تاکید به یک نهاد اجتماعی دارید دلیل این تاکید چیست؟ وی همچنین با طرح چند سوال از نجفی پرسید شما برای ارتقای منزلت فرهنگی چه برنامه ای دارید و فرهنگیان تا کی باید این گونه باشند برنامه شما برای ارتقای کیفی مدارس دولتی و اصلاح روش گزینش آموزش و پرورش چیست آنچه در سال 88 رخ داد را فتنه می دانید اصلا اعتقادی به تقلب دارید یا خیر و آنهایی که فتنه را بوجود آوردند محکوم می کنید و چرا شما در شورای شهر تهران مخالف نام گذاری میدان 9 دی بودید در حالی که 9 دی چشم فتنه را کور کرد.

 

کد خبر 2114404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha