۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲

دو مداح مطرح کشور در گفتگو با مهر:

هرچه در زندگی داریم به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی است

هرچه در زندگی داریم به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی است

ری - خبرگزاری مهر: حاج احمد زین العابدین و حاج محمدرضا غلامرضا زاده با اشاره به کرامات حضرت عبدالعظیم حسنی گفت:  هرچه در زندگی داریم به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی است.

حاج احمد زین العابدین ازمداحان مطرح کشوری که ملت ایران دعای سحر و مناجات خوانی وی را هیچگاه از یاد نخواهند برد، در گفتگو با مهر، با اشاره به ویژگی های شخصیتی حضرت عبدالعظیم حسنی اظهار داشت: ائمه معصومین به ما فرمودند که اگر کسی نمی‌تواند به زیارت امام حسین(ع) برود، به زیارت عبدالعظیم الحسنی برود و این اوج مقام وشخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی را می رساند.

زین العابدین ادامه داد: بنده به این حرف اعتقاد راسخ دارم که هرچه در زندگی به دست آوردم واگر اندک آبرویی نزد ملت ایران دارم، به برکت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)ونگاه ویژه آن حضرت به من بوده است.
 
وی افزود: امیدوارم همه شیعیان و ملت بزرگوار ایران، بخصوص اهالی تهران و اطراف، قدر ایشان را بدانند و به زیارت ایشان مشرف شوند و از وجود پربرکت این مرد بزرگ الهی استفاده کنند.
 
تشرف هرساله به مکه را از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دارم
 
حاج محمد رضا غلامرضا زاده که در ایام حج، در کنار مسجد النبی و در کنار قبور مطهر پیامبر گرامی اسلام و ائمه بقیع دعای پرفیض کمیل را با لحنی دلنشین و زیبا قرائت می کند، نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بنده با یقین می گویم که تشرف هرساله به مکه را از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)دارم.
 
وی یادآور شد: برخی این سوال را در ذهن دارند که چطور ممکن است یک مداح هر سال در مکه، دعای پرفیض کمیل را قرائت کند که در پاسخ باید عرض کنم که من همه این برکات را از دعای حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)دارم.
 
حضرت عبدالعظیم حسنی از بزرگان، راویان و دانشمندان بود و در زهد و تقوی مقام والایی داشت، برخی از اصحاب بزرگ امام ششم و هفتم و هشتم علیهم السلام او را درک کرده بودند و خود از شاگردان و راویان نام آور امام جواد و امام هادی علیهم السلام محسوب می شدند.
 
سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت علیهم السلام نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام، زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.
کد خبر 2119791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha