۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

مقدم در گفتگو با مهر:

"بچه‌های نسبتا بد" از کارهای دیگرم جوان‌ترست/ سریال اجتماعی با سمت و سوی سیاسی

"بچه‌های نسبتا بد" از کارهای دیگرم جوان‌ترست/ سریال اجتماعی با سمت و سوی سیاسی

سیروس مقدم درباره سریال جدیدش "بچه‌های نسبتا بد" که در حال ساخت آن است توضیحاتی ارائه داد و آن را کاری دانست که سر و شکل آن از سریال‌های قبلی‌اش جوان‌تر است.

سیروس مقدم سریال‌ساز مطرح تلویزیون که به تازگی ساخت کار تازه‌اش "بچه‌های نسبتا بد" را به پایان رسانده است در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه آیا در سریال تازه‌اش قرار است فضا یا ژانر جدیدی را تجربه کند یا خیر، اظهار کرد: ژانر تازه که نه. "بچه‌های نسبتا بد" یک سریال تینیجری (جوانانه‌) اجتماعی برگرفته از مسائل روزمره مردم است. البته سر و شکل این کار خیلی خیلی جوان‌تر از کارهای قبلی من است.

وی درباره جوان بودن شکل سریال توضیح داد: سریال شخصیت‌های جوانی دارد که موضوعات، دغدغه‌ها و درگیری‌ و اختلاف درون خانوادگی‌شان از جنس جوان‌تری است.

دست گذاشتن بر مسائل اجتماعی به اثر سمت و سوی سیاسی می‌دهد

مقدم درباره پرداختن به مسائل سیاسی و انتقادات روز در این سریال گفت: شاید در این سریال به معنای واقعی انتقاد سیاسی طرح نشده باشد، اما وقتی روی مسائل اجتماعی دست می‌گذاریم انگار خود به خود کار سمت و سوی سیاسی پیدا می‌‌کند. اما اینطور نیست که موضوع سیاسی خاصی در کار مطرح شده باشد بلکه بیشتر مسائل اجتماعی را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی "بچه‌های نسبتا بد" را عنوان قطعی آخرین سریال خود معرفی کرد و در این خصوص که آیا بنا است تغییر و تحولی در شخصیت‌های داستانش که گویا بچه‌های نسبتا بدی هستند شکل بگیرد، ادامه داد: غیر از این امکان ندارد. آدم‌ها بالاخره باید متحول شوند. اگر من اشتباهی می‌کنم و سرم به سنگ می‌خورد باید از آن درس بگیرم.

بدی آدم‌ها برای ما قصه‌ساز است

این کارگردان نام سریال را پیشنهاد خود معرفی کرد و افزود: احساس می‌کنم آدم‌ها هرچقدر هم خوبی‌هایی داشته باشند، درصدی بدی هم دارند و این درصدی که نسبتا بد می‌شوند برای ما جذاب و البته قصه‌ساز است. اگر اسم این کار را "بچه‌های نسبتا خوب" می‌گذاشتیم مخاطب درمی‌یافت با افرادی طرف است که بنا است خوب باشند، خوب بمانند و کارهای خوب انجام دهند اما اکنون رگ و ریشه‌های بدی در آنها در شرایطی بیرون می‌زند و این برای ما حادثه و جریان می‌سازد و جذاب است.

مقدم درباره پرداختن به افراد معمولی و قهرمان کردن آنها در آثارش که به دیگر آثار تلویزیونی نیز سرایت پیدا کرده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم یک موضوع اجتماعی را خوب تصویر کنیم راهی جز اینکه آدم‌های واقعی و قابل درک نمایش دهیم، نداریم. مشابه سه شخصیت جوان قصه ما که حادثه ساز "بچه‌های نسبتا بد" هستند، در جامعه فراوان وجود دارد. مخاطب با توقعات، آرمان‌ها، خواسته‌های آنها آشنا است و این افراد برای مردم قابل درک هستند.

فیلمنامه سینمایی خوب نداریم

کارگردان نام آشنای تلویزیون درباره کمرنگ بودنش در سینما علی رغم مطرح شدن موضوع ساخت یک فیلم سینمایی توسط او، یادآور شد: متاسفانه هنوز قصه خوبی که با خودم بگویم بعد از سال‌ها تلویزیون، ارزش حضور در سینما را دارد، پیدا نکرده‌ام. سطح فیلمنامه‌های تلویزیونی که به من پیشنهاد می‌شود از سطح متن‌های سینمایی بالاتر است.
 

کد خبر 2126166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha