۲۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴

برداشت لیمو ترش در هرمزگان پایان یافت

برداشت لیمو ترش در هرمزگان پایان یافت

بندرعباس - خبرگزاری مهر: مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از پایان فصل برداشت لیمو در استان هرمزگان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیر حمزه بهاری از پایان فصل برداشت لیمو در استان هرمزگان خبرداد و گفت: فصل برداشت لیمو در استان هرمزگان از ابتدای خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه داشته که امسال از 10 هزار و 700 هکتارسطح زیر کشت لیمو بیش از 114 هزار تن لیمو برداشت شده است.

وی با اشاره به برداشت لیمو در رودان و میناب تصریح کرد: در شهرستان رودان سطح زیر کشت لیمو بیش از هفت هزار هکتار بوده که در سالجاری بیش از 79 هزار تن لیمو برداشت شده، همچنین سطح زیر کشت شهرستان میناب سه هزار و 70 هکتار بوده که 30 هزار تن محصول لیمو از باغات این شهرستان برداشت شده است همچنین مابقی تولید لیمو که بیش از پنج هزار تن است، در دیگر شهرستان های استان به دست آمده است.

بهاری گفت: پیش بینی می شود تولید محصول نسبت به سال گذشته 24 درصد کاهش یابد که دلیل این امر ، اجرای عملیات امحای باغات آلوده به بیماری جاروک لیموترش در سطح شهرستان های میناب و رودان است.

مدیرباغبانی اظهارداشت: جهت کنترل و مدیریت بیماری جاروک در سطح استان عمليات امحا در سطح باغات آلوده انجام گرفته و جهت جايگزيني از ارقام مركبات شامل پرتقال، نارنگي، ليموشيرين و ليموليسبون، ارقام ميوه هاي گرمسيري شامل انبه، كنار، چيكو، گواوا و فالسا و هم چنين ارقام مختلف كشت بافت و پاجوش خرما استفاده مي گردد. در سال 91 تعداد 398 هزار اصله نهال از ارقام مركبات، گرمسيري و نخيلات در سطح 2400 هكتار از باغات امحا شده كشت شده است.

 

 

کد خبر 2138211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha