۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

نیویورک تایمز :

چین از راه هک اسناد آمریکا درصدد ساخت هواپیمای بدون سرنشین است

چین از راه هک اسناد آمریکا درصدد ساخت هواپیمای بدون سرنشین است

آمریکا مدعی است که دست کم در دو سال گذشته، چین با هک سایت های مختلف آمریکا به دنبال دست یافتن به اطلاعات محرمانه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نیویورک تایمز در ادامه می نویسد : حداقل در دو سال گذشته هکرهای مستقر در شانگهای به دنبال پیمانکاران امور نظامی آمریکا بوده اند و در این راه 20 پیمانکار را شناسایی کرده و در رابطه با آنها اطلاعاتی را جمع آوری کرده اند.

بر اساس اعلام شرکت مسئول پیگیری این حملات سایبری، هدف هکرهای چینی از این کار، دست یافتن به تکنولوژی ساخت هواپیماهای بدون سرنشین است. بسیار مشخص است که هدف چین از به دست آوردن این اطلاعات ساخت پهپادهای چینی است.

در همین رابطه "دارین کیندلاند" مدیر مقابله با تهدیدهای اطلاعاتی در شرکت "فایرآی" در کالیفرنیا می گوید : معتقدم که این بزرگترین حمله ای بوده که تا کنون با آن روبرو بوده ایم. حمله ای که برای دسترسی به اطلاعات ساخت هواپیماهای بدون سرنشین انجام شده اند.

عملیات هک توسط گروهی به نام "خدمه تفسیر (توضیح)" انجام می شود . این یکی از جدیدترین نشانه هایی است که حکایت از تلاش چین برای دستیابی به اطلاعات ساخت هواپیماهای بدون سرنشین دارد.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد : دولت و ارتش چین در صدد هستند تا پکن را در صف مقدم ساخت پهپاد قرار دهند. این کار هم برای استفاده داخلی و هم برای صادرات انجام می شود . در همین راستا تلاش هایی برای استفاده از فناوریهای داخلی و خارجی در این راستا در حال انجام است.

بر اساس این گزارش چین هم اکنون پهپادهای ساخت خود را در بخش های نظامی آماده می کند. هر واحد تولید نظامی در چین بخش ویژه ای برای تحقیق در مورد هواپیماهای بدون سرنشین دارد و این شرکت ها در نمایشگاه بین المللی چندین مدل از پهپادها را به بییندگان و خریداران احتمالی نشان داده اند.

در همین رابطه چین در ماه جاری میلادی یک فروند از هواپیماهای بدون سرنشین خود را به نزدیکی آب های مورد مناقشه با ژاپن اعزام کرده و علاوه بر آن در سال گذشته نیز پکن متهم بود که با استفاده از پهپادها در پی کشتن یکی از مخالفان نظام چین در میانمار بود. علاوه بر آن تعدای از هواپیماهای بدون سرنشین مدل "درنده" خود را که در اصل نمونه ای از پهپادهای آمریکایی بوده به قیمتی کمتر از یک میلیون دلار به کشورهای دیگر فروخته است.

علاوه بر این موارد تصاویر ماهواره ای نیز نشان می دهد که دو نمونه پهپاد رادار گریز جنگی با نام های "لیجیان" و "شمشیر مخفی" در ماه می سال جاری آزمایش خود را پشت سر گذاشته اند.

بدین ترتیب چین در پی آن است تا با بهره بردن از تکنولوژی ساخت پهپادهای آمریکایی، توان خود را در ساخت این هواپیماها افزایش داده و تبدیل به پیشروترین کشور سازنده این نوع از هواپیماها شود.

کد خبر 2139758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha