۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۵

سخنرانی‌های مهرماه پژوهشگاه علوم انسانی/ از«جامعه شناسی تاریخی چارلز تیلی» تا «پیشگویی‌های عربی درباره سقوط ساسانیان»

سخنرانی‌های مهرماه پژوهشگاه علوم انسانی/ از«جامعه شناسی تاریخی چارلز تیلی» تا «پیشگویی‌های عربی درباره سقوط ساسانیان»

در مهرماه 92 پژوهشکده‌ها و گروه‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در حوزه های مختلف علوم انسانی میزبان 13 عنوان سخنرانی خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فهرست سخنرانی های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در مهر ماه منتشر شد. بر این اساس در مهر 1392 پژوهشکده ها و گروه های مختلف پژوهشگاه در حوزه های مختلف علوم انسانی میزبان 13 عنوان سخنرانی خواهند بود.

پژوهشگاه علوم انسانی علاوه بر برگزاری سخنرانی های متعدد از 3 سال گذشته،نشست ها علمی تخصصی،کارگاه های آموزشی و درس گفتارهایی را نیز در حوزه علوم انسانی برگزار می کند که به صورت موردی و از طریق سایت اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نشست «کهن الگوی سفر روحانی در معراج نامه ابن عربی» با سخنرانی دکتر شهره انصاری در ساعت 10 تا 12 امروز سه شنبه 2 مهرماه، «آفرینش معنایی در نهج البلاغه» از ساعت 15/30 تا 17/30 در روز دوشنبه 8 مهرماه با سخنرانی دکتر محمدحسن معصومی و نشست«بررسی نسبت جهاد و ترور در اسلام» با سخنرانی دکتر اشرف بروجردی در روز شنبه 13 مهرماه از ساعت 11 تا 13 برگزار خواهد شد.

در روز دوشنبه 15 مهرماه سه نشست تخصصی از ساعت 10 تا 12 با موضوع «بومی سازی آزوفا؛ آموزش زبان و فرهنگ ایران به غیرفارسی زبانان» با سخنرانی دکتر احمد صفار مقدم برگزار خواهد شد و از ساعت 13/30 تا 15 دکتر ایراهیم موسی‌پور به ارائه «پژوهشی در تاریخ اجتماعی رنگها در جهان اسلام» می پردازد و در ساعت 15/30 تا 17/30 نیز حجت الاسلام سیدجمال الدین دین‌پرور درباره «تهذب و خودسازی در نهج البلاغه» سخنرانی خواهد کرد.

دکتر سید آیت الله میرزایی طی سخنانی در روز سه شنبه 16 مهرماه از ساعت 10 تا 12 به بررسی« جامعه شناسی تاریخی چارلز تیلی» می پردازد و در روز شنبه 20 مهرماه دکتر علیرضا تاجداری از ساعت 10 تا 12 با عنوان « در جستجوی رویکرد نظری برای فهم جامعه ایران( ایرانی- جهانی شدن)» سخنرانی می کند و در روز یکشنبه 21 مهرماه سخنرانی دکتر علیرضا حسن زاده از ساعت 14 تا 16 با عنوان« اتحاد غرب، افتراق شرقی رویکردی انتقادی به ابعاد شناختی مفهوم میراث ناملموس در ایران» برگزار خواهد شد.

در روز دوشنبه 22 مهرماه دو سخنرانی با عنوان« گنجینه های ایران‌شناسی در بمبئی(مکتوبات پارسیان)» توسط دکتر حمیدرضا دالوند از ساعت 10 تا 12 و نشست «دشمنی با امیرالمؤمنین علی(ع) در مسیر تاریخی با تکیه بر شناخت مفهوم ناصبی‌گری در متون شیعی» با سخنرانی دکتر مهدی مجتهدی از ساعت 15/30 تا 17/30 برگزار خواهد شد.

در روز شنبه 27 مهرماه از ساعت 10 تا 12 دکتر نعمت الله فاضلی پیرامون« تجدد بومی در ایران( ویژگی ها و چالشها)» سخنرانی خواهد کرد و پایان بخش سخنرانی های مهرماه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سخنرانی دکتر شهرام جلیلیان در روز 29 مهرماه از ساعت 13/30 تا 15 درباره «پیشگویی های عربی درباره سقوط ساسانیان» خواهد بود.

بر اساس این گزارش، حضور در این برنامه ها برای عموم علاقه مندان آزاد و رایگان است. همچنین فایل صوتی و تصویری سخنرانی ها بعد از مدتی در سایت پژوهشگاه به صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

کد خبر 2141817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha