۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۹:۲۹

علت نشست خیابان ایران زمین/ بی‌توجهی سازمان آب به هشدارها

علت نشست خیابان ایران زمین/ بی‌توجهی سازمان آب به هشدارها

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اعلام اینکه دلیل نشست خیابان ایران زمین، نشتی شبکه آب بوده است، گفت: با وجود اینکه مدیر کارگاه چندین بار به سازمان آب اطلاع داده بود اما بی توجهی این سازمان موجب شد که فشار آب سازه نگهبان را تخریب کند.

سعید غفرانی در گفتگو با مهر در مورد حادثه خیابان ایران زمین و نشست زمین در این منطقه گفت: دلیل نشست زمین گودبرداری غیر اصولی نبوده است بلکه نشتی آب شاه لوله اصلی آب دلیل این حادثه بود.

وی با بیان اینکه یکی از لوله های اصلی شبکه آب شهر تهران در ضلع شمالی این پروژه قرار دارد، اظهار داشت: با وجودیکه مدیر کارگاه چندین بار به سازمان آب اطلاع داده بود اما بی توجهی این سازمان موجب شد که فشار آب سازه نگهبان را تخریب کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با اشاره به اینکه به دلیل احتمال وقوع این حادثه، مدیر پروژه، کارگاه را تخلیه کرده بود، افزود: سازمان نظام مهندسی در حال بررسی حادثه است اما آنچه که مشخص شده همین مشکل نشتی آب لوله اصلی و فشار آب به سازه نگهبان بوده است.

غفرانی در خصوص دلیل ترک برخی از خانه های اطراف این پروژه از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: از همان ابتدا هم این مشکل وجود داشته اما سازه نگهبان جلوی نشست و ریزش را می گرفته است و فشار آب موجب ترک برخی از خانه های اطراف شده بود که در نهایت هم فروریخت.

 

کد خبر 2148893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha