۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۱

مازیار حسینی خبر داد:

واگذاری ماموریت نگه داشت شبکه بزرگراهی پایتخت به شرکت یادمان سازه

واگذاری ماموریت نگه داشت شبکه بزرگراهی پایتخت به شرکت یادمان سازه

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از آمادگی برای ارائه لایحه تغییر اساسنامه شرکت یادمان سازه به شورای شهر خبر داد و گفت : در صورت تصویب شورای شهر ، ماموریت تعمیرات تخصصی و نگه داشت شبکه بزرگراهی پایتخت به شرکت یادمان سازه واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر،  مازیار حسینی ضمن بیان این مطلب به نیاز شهر تهران به ایجاد تشکیلات ویژه به منظور تعمیرات تخصصی و نگهداری از شبکه بزرگراهی پایتخت اشاره کرد و اظهار داشت : شهرداری به دنبال تشکیل مجموعه های موازی نبوده و به هزینه هایی که با ایجاد هر ساختار سازمانی جدید به شهر تحمیل می شود، واقف است ؛ به همین دلیل در پایان دوره فعالیت شورای سوم ، با کمیسیون عمران شورا بر سر تغییر اساسنامه و شرح ماموریت های شرکت یادمان سازه به توافق رسیده بودیم تا مسوولیت نگهداشت تخصصی معابر را به این شرکت واگذار کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت نگهداری از پل های سواره رو به عنوان یکی از اجزای مهم شبکه بزرگراهی پایتخت تاکید کرد و افزود: تهران هم اکنون بیش از 300 دستگاه پل سواره رو دارد که از این تعداد حدود 90 دستگاه پل به مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای نیاز دارد. در این میان 40 پل دچار نارسایی گسترده، 19 پل نارسایی نیمه گسترده و بقیه دچار نارسایی محدود و موضعی است.

معاون شهردار تهران با بیان این که پل سازه  زنده ای است که به واسطه عبور بار دینامیک و متغیر از سطح آن،  نیازمند نگهداشت تخصصی است گفت: اگرچه همه پل های سواره رو تهران نیازمند مقاوم سازی لرزه ای نیستند اما قطعا تعمیر و نگهداری مستمر برای تمام ابنیه فنی شهر لازم و ضروری است.

به گفته حسینی با توجه به تازگی بحث نگهداشت شبکه بزرگراهی، بهتر است برای واگذاری این ماموریت جدید و نیز نهادینه کردن ضرورت تعمیر و نگهداری مستمر معابر، نام شرکت یادمان سازه هم تغییر کند و از عنوان جدیدی متناسب با ماموریت اخیر شرکت استفاده شود اما در عین حال تاکید کرد که معاونت فنی و عمرانی اصراری بر این تغییر نام ندارد بلکه به دنبال گنجاندن مسوولیت تازه یادمان سازه در شرح ماموریت های این شرکت است.

وی در این خصوص خاطر نشان ساخت : عنوان «یادمان سازه» با توجه به اینکه شرکت مجری ساخت برج میلاد به عنوان بنای یادمان شهر تهران بوده است، انتخاب شده بود و اکنون که ماموریت آن تغییر می کند، منعی برای این تغییر نام وجود ندارد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران درباره زمان اعمال تغییرات در اساسنامه و عنوان شرکت یادمان سازه نیز گفت: پس از تعیین تکلیف ترکیب کمیسیون های شورای شهر، لایحه مربوط به تغییر شرح وظایف و نام شرکت یادمان سازه با همکاری اداره کل امور مجامع و شورای سازمان های شهرداری تهران، به شورای شهر ارائه خواهد شد و در صورت تصویب آن، ماموریت تعمیرات و نگهداری تخصصی شبکه بزرگراهی تهران به این شرکت واگذار  می شود.

شرکت یادمان سازه وابسته به شهرداری تهران، در سال 1373 به منظور مدیریت و ساخت طرح ها و پروژه های بزرگ عمرانی تاسیس شد. این شرکت مجری پروژه احداث مرکز ارتباطات بین المللی تهران شامل پروژه های برج میلاد ، مرکزهمایش های بین المللی، هتل، مرکز تجارت جهانی و مجموعه های جنبی این برج است.

یادمان سازه پس از به سرانجام رساندن ماموریت خود یعنی احداث بنای برج میلاد تهران، با وجود اینکه اجرای پروژه مجتمع بین المللی نمایشگاه شهر آفتاب را بر عهده گرفت اما برای پذیرفتن مسوولیت تعمیر و نگهداری پل های شهر تهران نیز اعلام آمادگی کرد و هم اکنون کار تعمیرات تخصصی و مقاوم سازی لرزه ای 13 پل در 4 پهنه مختلف شهر را آغاز کرده است.

کد خبر 2150338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha