۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۰

خسروی:

نگاه كشورهاي پيشرفته به امر اشتغال با نگاه رايج در ايران متفاوت است

نگاه كشورهاي پيشرفته به امر اشتغال با نگاه رايج در ايران متفاوت است

سمنان - خبرگزاری مهر: نماينده مردم شهرستانهای سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه بازكردن يك گره اشتغال نجات يك خانواده است، گفت: نگاه كشورهاي پيشرفته به امر اشتغال با نگاه رايج در ايران متفاوت است و بايد در برنامه ريزي به اين مسائل توجه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خسروی پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترك با مسئولان زيرمجموعه وزارت كار و تعاون و رفاه اجتماعي در استان سمنان، در محل اداره کل کار و امور اجتماعی این استان به ایجاد بازار کار و تسهیل در ارائه تولیدات اشتغال اشاره کرد و افزود: پرورش گل و گیاه، تولید قارچ، پخت انواع غذا و ... از مواردی است که باعث ایجاد اشتغال برای افراد می شود.

وی با اشاره به افزایش نرخ بیکاری در استان سمنان، گفت: باید با سرمایه گذاری و اشتغال زایی در حوزه های صنعت، کشاورزی، معادن و... معضل بیکاری جوانان حل شود.

قانون‌نويسي از بالا به پايين اشكال بزرگ كشور است

نماينده مردم شهرستانهای سمنان، مهديشهر و سرخه در مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه قانون‌نويسي از بالا به پايين اشكال بزرگ كشور است اظهار داشت: قانون‌نويسي از بالا به پايين در مرحله اجرا براي كشور مشكلات بزرگي ايجاد كرده است.

خسروی با اشاره به فعاليت مجلس هاي محلي براي كمك به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در كشور، اضافه كرد: يكي از وظايف مجلس هاي محلي تغيير هرم قانون‌نويسي و مشاركت دادن و نظرخواهي از مجريان و رده‌هاي پايين اجراي قانون براي كمك به مجلس شوراي اسلامي است.

وي با تاكيد بر لزوم حمايت مردم از مجلس هاي محلي، افزود: مردم با حمايت از مجلس هاي محلي به معكوس كردن روند قانون‌نويسي و داشتن قانون كار كمك كنند.

بهبود معیشت مردم اولویت اول مجلس است

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شوراي اسلامي همچنین با اشاره به مشکلات اقتصادی و گرانی در سطح کشور گفت: اولویت اول مجلس، رفع مشکلات اقتصادی و بهبود معیشت مردم است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات اقتصادی مردم و وضعیت معیشتی و زندگی آنان از تأکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: در همین رابطه جلسات مختلفی بین دولت و مجلس تشکیل شده است و توجه ویژه آنها بر رفع مشکلات اقتصادی مردم است.

خسروی برقراری ارتباط موثر بین صنعت و تولید را یادآورشد و گفت: مبنای آموزش‏های آکادمیک و دانشگاهی بیشتر تئوری است و این دردی از صنعت دوا نخواهد کرد.

ضرورت تقویت جایگاه آموزش‏های فنی و حرفه ‏ای در صنعت

نماینده مردم شهرستان‏های سمنان، سرخه و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: هم‏زمان با توسعه رشته‏ های دانشگاهی باید با تقویت جایگاه آموزش‏های فنی و حرفه ‏ای در صنعت، مشکلات صنعت و تولید را مرتفع ساخت.

وی با اشاره به اینکه صنعت و معدن، گردشگری و آموزش عالی از محورهای اساسی توسعه استان سمنان به ویژه در شهرستان‏‌های سمنان و مهدیشهر محسوب می‏‌شود، خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان به این محورها شد.

خسروی خواستار توجه بيشتر مسئولان استان سمنان در آمارگيري و ارائه آمار شد و خاطرنشان كرد: با آماري كه مديران اين استان ارائه داده اند، سمنان را در كشور جزو استانهاي برخوردار محسوب كرده اند در صورتي كه هنوز در اين استان مناطق محروم از آب آشاميدني و جاده داريم.

مهارت به عنوان اصلي ترين مشكل بيكاران در استان سمنان

مديركل كار و تعاون و رفاه اجتماعي استان سمنان با تاكيد بر مهارت به عنوان اصلي ترين مشكل بيكاران در استان سمنان، گفت: در اين استان بيكار فني نداريم و افراد داراي مهارت به راحتي وارد چرخه اشتغال مي شوند.

عبدالمجید بامری مهم‌ترين وظيفه وزارت كار و امور اجتماعي، اجراي قانون كار و از شاخص‌ترين مباحث اين قانون، روابط كار دانست.

وي رويكردهاي تعريف شده روابط كار را سه بخش رويكرد تقابلي، رويكرد رقابتي، رويكرد تعامل عنوان كرد.

اصلاح قوانین بهترین راه برای ایجاد كارآفرینی در كشور است

مديركل كار و تعاون و رفاه اجتماعي استان سمنان اظهار داشت: كارآفرینی همواره با سختی و مشقت همراه است و نوآوری بدون تحمل سختی ها میسر نمی شود.

بامری با بیان اینكه روش ها برای خلاقیت باید اصلاح شود، افزود: اصلاح قوانین و فرهنگسازی برای كارآفرینی بهترین راهگشایی برای ایجاد كارآفرینی در كشور است.

وی از ايجاد سه هزار و ۱۵۰ شغل در شش ماه اول امسال خبر داد و افزود: تعهد اشتغال دستگاه‌هاي اجرايي اين استان بر اساس سند توسعه اشتغال براي سالجاري ۹ هزار و ۵۷۷ نفر است.

مديركل كار و تعاون و رفاه اجتماعي استان سمنان با بيان اينكه این استان دچار كمبود افراد داراي مهارتهاي خاص فني است، اظهار داشت: اين افراد از استانهاي همجوار وارد استان مي شوند اما همچنان با كمبود نيروي كارگر در صنايع اين استان مواجه هستيم.

روسای اداره كار و تعاون و رفاه اجتماعي شهرستان سمنان و مهدیشهر نیز در این نشست حضور داشتند.

کد خبر 2154998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha