۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۳:۱۳

اثری از ری بردبری به چاپ سوم رسید

اثری از ری بردبری به چاپ سوم رسید

کتاب «ذن در هنر نویسندگی» نوشته ری بردبری با ترجمه پرویز دوایی توسط موسسه انتشاراتی جهان کتاب به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، ری بردبری متولد سال 1920 و درگذشته در سال 2012 است. این نویسنده مدعی بود 80 سال از عمر خود را به نویسندگی پرداخته است و 9 رمان، 16 مجموعه‌داستان، تعداد زیادی فیلمنامه و نمایشنامه، و چندین کتاب قصه برای کودکان حاصل این مدت فعالیت او در این عرصه بود.

در ایران این نویسنده را بیشتر با کتاب «451 درجه فارنهایت» می‌شناسند. «بزرگمرد ادبیات فانتزی» و «یکی از نوابغ زنده ادبیات امروز آمریکا» القابی هستند که بردبری را به آن‌ها می‌شناسند. او در کتاب «ذن در هنر نویسندگی»‌ بیشتر به حدیث نفس و روایت اتفاقاتی در طول مسیر نویسنده شدنش، پرداخته است. بردبری در این کتابش می‌گوید: «هر آن‌چه که در سراسر عمرم از وجود من ناشی شده حاصل آن چیزی است که در دوازده ـ سیزده‌ سالگی بودم ...»

چاپ‌های اول و دوم این کتاب در سال 90 منتشر و راهی بازار نشر شدند. بعد از انتشار اولین چاپ این کتاب با شمارگان هزار نسخه، به فاصله یک ماه چاپ دوم آن با هزار و 500 نسخه راهی بازار نشر شد. این کتاب در طول سال 91 در بازار موجود نبود و حالا ناشر آن تصمیم بر تجدید چاپ آن گرفت که با اعمال ویرایش و تصحیح برخی از اشتباهات، چاپ سوم آن به تازگی توسط ناشر راهی بازار نشر شده است.

کد خبر 2159014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha