۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴

زمرديان خبر داد:

بازديد وابستگان نظامي كشورهاي كمك كننده تسليحاتي به عراق از موزه دفاع مقدس همدان

بازديد وابستگان نظامي كشورهاي كمك كننده تسليحاتي به عراق از موزه دفاع مقدس همدان

همدان- خبرگزاري مهر: مدير كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان همدان از بازديد وابستگان نظامي كشورهاي كمك كننده تسليحاتي به عراق در جنگ هشت ساله از موزه دفاع مقدس همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد زمرديان پيش از ظهر دوشنبه در كارگروه تخصصي  اجتماعي و فرهنگي، در استانداري همدان، عنوان كرد: وابستگان نظامي كشورهاي كمك كننده تسليحاتي به عراق در جنگ تحميلي درخواست بازديد از باغ موزه دفاع مقدس همدان را به ستاد كل نيرو هاي مسلح ارائه داده اند و به زودي اطلاعات بيشتري در اين خصوص به رسانه ها داده خواهد شد.

وي ادامه داد:  بايد اقدامات بيشتري در  راستاي گردشگري جنگ  انجام شود كه  اين سفر مي تواند سر آغازي بر اين اتفاق باشد.

مدير كل حفظ آثار و نشرارزش هاي دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اينكه در دو سال گذشته از سوي ستاد كل نيرو هاي مسلح توجه ويژه اي به وقايع موردي در جنگ تحميلي مي شود، افزود: در همين خصوص بايد به نقش نيروهاي منطقه نيز در عمليات هاي ويژه دفاع مقدس توجه شود.

زمرديان اذعان داشت: رويدادهاي ويژه اي در عمليات آزادسازي حصر سوسنگرد روي  داد و با بي كفايتي بي صدر در سال هاي اول جنگ شاهد بوديم دشمن بخش زيادي از ايران را اشغال كرد.

وي با اشاره به اينكه  شهر سوسنگرد در آبان ماه سال 59 به اشغال نيروهاي بعثي در آمد، بيان داشت: عراق براي رسيدن به شهر اهواز نياز به عبور از شهر سوسنگرد داشت و با توجه به حساسيت اين منطقه شهيد چمران و رهبر انقلاب خود با حضور در منطقه عمليات آزاد سازي را برنامه ريزي كردند.

مدير كل حفظ آثار و نشرارزش هاي دفاع مقدس استان همدان  اظهار داشت: بازخواني درستي از نقش رزمندگان همداني در عمليات آزادسازي سوسنگرد نداشته ايم.

زمرديان با اشاره به اينكه 50 نفر از  رزمندگان همداني در اين عمليات شركت داشته اند، افزود: چند تن از اين رزمندگان در اين عمليات به شهادت رسيدند.

سه هزار  تماس با اورژانس 123 تماس گرفته شده است

مدير كل سازمان بهزيستي استان همدان نيز با اشاره به اينكه در شش ماه سالجاري سه هزار  تماس با اورژانس 123 تماس گرفته شده است، گفت: به يك  هزار نفر در اين مدت خدمات رساني شده و 200 نفر هم از اين افراد از سوي  نهادي حمايتي پذيرش شده اند.

مهدي سماواتي مخصوص  بيان داشت: اين نهاد مجموعا به 50 فعاليت خدماتي مشغول است و يكي از اين خدمات دفتر آسيب ديدگان امور اجتماعي است.

وي با اشاره به اينكه  هدف مركز خدمات 123  ارائه خدمات به آسيب ديدگان اجتماعي است، افزود: بيماران در اين  مراكز  با روانشناسان كارآزموده  درمان مي شوند.

مدير كل سازمان بهزيستي استان همدان اذعان داشت: مركز كاهش  بحران طلاق نيز در  سطح شهر همدان فعال است.

سماواتي در پايان اظهار داشت: با توجه به اينكه هزينه مراقبت از كودكان خياباني هرساله از سوي سازمان مركزي تامين مي شود،اما با تصويب مجلس بايد اين تامين هزينه براي بودجه سال آينده از سوي استان ها محقق شود. 

کد خبر 2164227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha