۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۳:۵۴

حجت الاسلام یعقوبی :

منشور حقوق شهروندي با وجود قانون اساسی ضرورتی ندارد/16 آذر نماد بیداری دانشجویان است

منشور حقوق شهروندي با وجود قانون اساسی ضرورتی ندارد/16 آذر نماد بیداری دانشجویان است

بجنورد - خبرگزاري مهر: امام جمعه بجنورد با اشاره به انتشار منشور جديد حقوق شهروندي از سوي دولت گفت: با وجود قانون اساسي تدوين و انتشار اين منشور ضرورتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلاي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد با اشاره به نوزدهم آذرماه مصادف با دهم دسامبر و سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال 1948، عنوان كرد: با وجود اين كه اين منشور براي ممانعت از نقض حقوق بشر در دنيا طراحي شد اما امروز كساني طرفدار حقوق بشر هستند كه پرونده آنها در زمينه نقض حقوق بشر، سياه ترين پرونده در دنيا است.

وي اظهار كرد: دولت هايي كه خود را حامي حقوق بشر معرفي مي كنند بيش از همه به غارت حقوق مردم دنيا مي پردازند و دست آنها به خون مظلومان در اقصي نقاط جهان آغشته شده است.

حجت الاسلام يعقوبي اضافه كرد: در حالي كه اين كشورها هر روز در نقاط مختلف دنيا جنايت مي كنند و با حمايت از تروريست ها، انسان هاي بي گناه زيادي را مي كشند اما باز هم طلبكار بوده و با صدور اعلاميه، نظام جمهوري اسلامي ايران را به نقض حقوق بشر متهم مي كنند.

وي عنوان كرد: اين كشورها خود بزرگترين جنايات را در حق بشر مي كنند اما تا نظام جمهوري اسلامي چند فتنه گر را به اميد بازگشت آنها به راه درست زنداني مي كند؛ فرياد مي زنند كه حقوق بشر در ايران رعايت نمي شود.

قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي افزود: متاسفانه در اين راستا برخي در داخل كشور نيز با دشمنان نظام اسلامي هم گام شده و منشور حقوق شهروندي را مطرح مي كنند.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: مگر در نظام جمهوري اسلامي تاكنون حقوق شهروندي نداشتيم كه دولت يازدهم اكنون اقدام به تدوين و انتشار منشور جديد حقوق شهروندي كرده است.

او اظهار كرد: در قانون اساسي نظام، حقوق شهروندي به صراحت بيان شده و بهتر است برخي به جاي اين كه منشور جديد حقوق شهروندي منتشر مي كنند، همين قانون موجود را اجرا كنند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي گفت: اكنون برخي افراد در دولت روحاني هستند كه معتقدند غير از 19 ميليون نفري كه به اين دولت راي داده اند، ديگر افراد كشور حقي ندارند.

به گفته وي دولت مردان اگر مي خواهند حقوق شهروندان را رعايت كنند به همين قانون فعلي عمل كنند،
با وجود قانون اساسي، تدوين و انتشار منشور جديد حقوق شهروندي زائد و نالازم است.

 فتنه گران از خواب زمستاني بيدار شده اند

امام جمعه بجنورد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو، اين روز را نماد استكبارستيزي و بيداري دانشجويان ايراني دانست و گفت: دانشجويان بايد امروز نيز هوشيار باشند و اجازه پيش روي به دشمن زياده خواه و فرصت طلب ندهند.

حجت الاسلام يعقوبي اظهار كرد: ما با اين دشمنان خود دست مي دهيم به اين گمان كه آنها عاقل و سر به راه شده اند اما بعيد است كه اين گرگ ها ميش شوند و دزدان جهان، دربان و نگهبان حقوق مردم دنيا شوند.

وي اضافه كرد: امروز نظام اسلامي به بركت دانشجويان خود قدرت زيادي يافته به گونه اي كه در مذاكرات هسته اي شش كشور قدرتمند جهان موقعيت و قدرت ايران را پذيرفته و با وي بر سر ميز مذاكره برابر نشستند.

حجت الاسلام يعقوبي با تاكيد بر اين كه مي بايد قدر اين موقعيت طلايي و تاريخي را بدانيم، تصريح كرد: مومن از يك سوراخ دو بار گزيده نمي شود و ما نبايد در مذاكرات آينده به دشمنان باج داده و فريب بخوريم.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به 29 صفر و سالگرد شهادت عمار ياسر در ركاب امام علي(ع)، اظهار كرد: عمار از كساني بود كه تا آخرين لحظه وفادار ماند و به معناي واقعي كلمه مصداق رويش بي ريزش بود.

رئيس شوراي استاني حوزه هاي علميه خراسان شمالي گفت: عمار ياسر همواره در كنار ولي امر زمان خود بود و اكنون هم بايد هوشيار باشيم چرا كه تاريخ هميشه در حال تكرار است.

حجت الاسلام يعقوبي در ادامه گفت: فتنه گران در سال 88 باطل خود را حق جلوه مي دادند و حق را باطل معرفي مي كردند اما مردم، با بصيرت خود، همانند عمار ياسر به نظام و ولايت وفادار ماندند و از انقلاب دفاع كردند.

او افزود: اكنون فتنه گران بار ديگر بيدار شده اند و از موضع طلبكارانه گفته اند كه از طلب خود گذشتيم، در حالي كه فتنه گران هيچ طلبي ندارند و بدهكار ملت و نظام نيز هستند.

حجت الاسلام يعقوبي با تاكيد بر بيداري و هوشياري ملت ايران، اظهار كرد: فتنه يك جريان بوده و مقطعي نيست.

او افزود: فتنه گران سال 88 همانند مارهايي كه در هواي سرد بي تحرك مي شوند و با گرم شدن هوا دوباره به حركت در مي آيند؛ اكنون بار ديگر بيدار شده و حركت مي كنند.

امام جمعه بجنورد خطاب به مردم گفت: در اين شرايط بايد عمارها در مقابل مارها هوشيار بوده و اجازه فعاليت به آنها ندهند.

کد خبر 2189724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha