۲۷ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۲

جایزه ویژه فستیوال سانتا باربارا برای رابرت ردفورد

جایزه ویژه فستیوال سانتا باربارا برای رابرت ردفورد

رابرت ردفورد بازیگر و کارگردان 77 ساله، جایزه امریکن ریویرا را از فستیوال فیلم بین المللی سانتا باربارا دریافت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، این بازیگر برای نقش آفرینی متفاوتش در فیلم جدید "همه چیز از دست رفته است" نقدهای بسیار مثبتی دریافت کرده است. در این فیلم او تنها بازیگری است که در برابر دوربین ظاهر می شود و با تنها چند کلمه دیالوگ با بیننده ارتباط برقرار می کند.

ردفورد جایزه اش را روز هفتم فوریه در تئاتر تاریخی آرلینگتون سانتا باربارا دریافت می کند. این مراسم بخشی از بیست و نهمین سالگرد فستیوال سانتا باربارا خواهد بود که از تاریخ سی ام ژانویه تا نهم فوریه ادامه دارد.

جایزه امریکن ریویرای فستیوال بین المللی فیلم سانتا باربارا بزرگترین افتخار این جشنواره است. این جایزه برای تجلیل از بازیگری به وجود آمد که تاثیری قوی بر روی سینمای آمریکا داشته باشد. از دریافت‌کنندگان گذشته این جایزه می توان به چهره های مطرحی مانند کوئنتین تارانتینو، مارتین اسکورسیزی، آنت بنینگ، ساندرا بولاک، میکی رورک، تامی لی جونز، فارست ویتاکر، فیلیپ سیمور هافمن، کوین بیکن و دایان لین اشاره کرد.

راجر درلینگ مدیر اجرایی فستیوال بین المللی فیلم سانتا باربارا گفت: تقدیم کردن جایز امریکن ریویرا به رابرت ردفورد افتخاری بزرگ برای فستیوال سانتا بارباراست. مسیر حرفه ای شغلی پنجاه ساله او، که شامل دستاوردهای بزرگی چه جلوی دوربین و چه پشت دوربین می شود به خودی خود دلیلی کافی برای تجلیل از اوست، اما نقش آفرینی او در فیلم "همه چیز از دست رفته است" یکی از بهترین نقش آفرینی های سال بود و ثابت می کند که او هنرمندی است که همواره رشد می کند و ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

ردفورد هفتاد و هفت ساله که امسال بعد از چهل سال برای نقش آفرینی اش قصد دریافت نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگری را دارد، بیش از هر بازیگر زنده دیگری در فیلم های کلاسیک بازی کرده است. از فیلم های به یاد ماندنی او می توان به "پابرهنه در پارک" (1967)، "بوچ کسیدی و ساندنس کید" (1969)، "کاندیدا" (1972)، تمام افراد رییس جمهور" (1976) و "بیرون از آفریقا" (1985) اشاره کرد.

فستیوال بین المللی فیلم سانتا باربارا قبلا اعلام کرده بود که قصد دارد جایزه مونتسیتو را به اوپرا وینفری برای بازی در فیلم "خدمتکار" لی دنیلز اهدا کند. کیت بلانشت نیز برای بازی در فیلم "یاسمن آبی" جایزه بهترین نقش آفرینی سال را دریافت می کند و اما تامپسون نیز جایزه ارباب مدرن را از آن خود می کند.

کد خبر 2198606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha