۲۱ دی ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

نهادهای دولتی مجاز به صدور ضمانت نامه شرکت‌های دانش بنیان شدند

نهادهای دولتی مجاز به صدور ضمانت نامه شرکت‌های دانش بنیان شدند

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مجاز بودن وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها برای صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های دانش بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا دلیری در نشست هم اندیشی صندوق‌های پژوهش و فناوری ریسک پذیر، تامین منابع مالی و ضعف مدیریتی را 2 مشکل اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری کشور ذکر کرد و افزود: در بخش منابع مالی مشخص نبودن سهام بخش دولتی و خصوصی از جمله مشکلات این حوزه است و در بخش مدیریتی نیز سازمان‌ها و نهادها باید با ایجاد ارتباط تنگاتنگ در کنار حمایت‌های مالی و از طریق حمایت‌های حقوقی صندوق‌ها را فعال کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی با اشاره به سابقه شکل گیری صندوق‌های پژوهش و فناوری در کشور یادآور شد: صندوق‌های پژوهش و فناوری در زمان تدوین برنامه سوم توسعه در کشور برای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه‌های ریسک پذیر ایجاد و مقرر شد که 51 درصد سهام این صندوق‌ها به بخش خصوصی و 49 درصد به عنوان سهام بخش دولتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه از زمان اجرای برنامه سوم توسعه تاکنون دولت نتوانسته منابع مالی خود را تامین کند، ادامه داد: از این رو توانمندی‌های قابل توجهی در این صندوق‌ها ایجاد نشد ولی از دو سال گذشته معاونت علمی وفناوری برای توانمندسازی صندوق‌های پژوهش و فناوری اقدام کرد و تلاش شد تا شرایط برای فعالیت‌ها این صندوق‌ها فراهم شود.

دلیری ابرازامیدواری کرد که با ایجاد صندوق نوآوری و شکوفایی بتوانیم صندوق‌های پژوهش و فناوری را در کنار این صندوق داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین خاطر نشان کرد: براساس قانون، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی می‌توانند برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان ضمانت نامه صادر کنند و به این ترتیب مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه ضمانت نامه رفع می‌شود.

 

کد خبر 2212086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha