۹ بهمن ۱۳۹۲، ۸:۳۹

«در بند اروند» قصه انتظار خانواده رزمندگان مفقودالاثرست/ بازسازی اروندرود در شمال

«در بند اروند» قصه انتظار خانواده رزمندگان مفقودالاثرست/ بازسازی اروندرود در شمال

به گفته تهیه‌کننده مینی‌سریال «در بند اروند»، سه مقطع زمانی قبل از انقلاب، جنگ و پس از جنگ در این مجموعه به تصویر کشیده می‌شود که محور آن دو برادر غواص در عملیات والفجر 8 هستند.

سعید مرادی درباره سریال «در بند اروند» که قرار است در ایام دهه فجر از شبکه سوم سیما پخش شود به خبرنگار مهر گفت: «دربند اروند» در هفت قسمت 45 دقیقه ای در گروه فیلم و سریال‌های تلویزیونی شبکه سوم ساخته شده و قرار است با پایان سریال «آوای باران»، سریال ما از شنبه شب مصادف با 12 بهمن ماه ساعت 21 پخش شود.

وی درباره حال و هوای این سریال مناسبتی عنوان کرد: فضای این سریال انتظار خانواده‌های شهدا و مفقوالاثرها را نشان می‌دهد که انتظار بازگشت عزیزان خود را می‌کشند. انتظار دختری که 28 سال است پدر خود را ندیده، کسی که به همراه برادر خود به رزم رفته و حالا برادرش مفقودالاثر است و مادری که سالهاست در انتظار فرزند ارشد خود به سر می برد.

تهیه‌کننده مینی سریال «در بند اروند» با بیان اینکه این سریال سه مقطع زمانی را به تصویر می‌کشد، افزود: در این سریال قبل از انقلاب، زمان انقلاب و دهه فجر و بعد از آن یعنی جنگ و همچنین زمان حال به تصویر کشیده می شود. در واقع این سریال به سال های 55 و 56 و ورود به جنگ و شرایط پس از جنگ می پردازد.

این تهیه کننده با اشاره به عنوان این سریال بیان کرد: دو برادر غواصی که داستان سریال درباره آنهاست از خطه شمال کشور هستند که در عملیات والفجر 8 شرکت می‌کنند. عملیات آنها در اروندرود رخ می دهد اما ما به دلیل اقتضائات مالی رود اروند را در شمال بازسازی کردیم و کل لوکیشن های سریال در شمال و در مازندران بود و نشان می داد که اینها چطور در بند اروند گرفتار می‌شوند.

مرادی با اشاره به زمان پیش تولید و تولید کار بیان کرد: پیش‌تولید سریال از آبان ماه آغاز شد. ابتدا قرار بود این سریال 6 قسمت باشد و بعد خواستیم به آن قسمت هایی را اضافه کنیم اما چون کیفیت و محتوا برای ما مهم بود تنها به هفت قسمت رسید. سریال در نهایت در 11 آذر کلید خورد و در 46 روز به تصویربرداری رسید.

تهیه کننده مینی سریال «دربند اروند» در پایان خاطرنشان کرد: تصویربرداری سریال در روز 26 دی ماه به پایان رسید، تدوین و صداگذاری آن همزمان انجام می شد، هم اکنون تدوین به پایان رسیده و موسیقی و صداگذاری نیز مراحل پایانی خود را می گذراند.

حمید ابراهیمی، رزیتا غفاری، عمار تفتی، زهرا سعیدی، نفیسه روشن، جلیل فرجاد، حسن اسدی، افشین نخعی، یاور احمدی فر، وحید شیخ زاده و فرید اسحاقی بازیگران اصلی این سریال هستند که تیتراژ پایانی آن را نیز امیر تاجیک خوانده است.

«در بند اروند» به قلم وحید حسن زاده داستان دو برادر رزمنده را روایت می کند که یکی از آنها از جبهه بازگشته و دیگری در طول جنگ مفقودالاثر شده است.

کد خبر 2223317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha