۲۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۷:۲۱

تنها روستاي جزيره كيش به منطقه ويژه گردشگري تبدیل می شود

تنها روستاي جزيره كيش به منطقه ويژه گردشگري تبدیل می شود

کیش - خبرگزاری مهر: تنها روستای باقیماند در جزیره کیش به منطقه ویژه گردشگری تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روستای باغو در حال حاضر تنها روستا باقیمانده درجزيره كيش است و به عنوان منطقه گردشگري در نظر گرفته شده است که پس از مرمت، بازسازی و نوسازی و همچنین در راستاي جلب مشاركت ساكنان اين منطقه قدیمی در توسعه روستا و امور اقتصادي آن نیز به ساكنان این روستا واگذار خواهد شد.

اهالي اين روستا كه شغل اصلي آنها دامداري است و بخشي از دام زنده مورد نياز ساكنان كيش را نیز فراهم مي كنند و به تازگي با توليد عسل و فروش آن به ساكنان و گردشگران، زمينه رونق اقتصادي اين روستا را بيش از پيش فراهم كرده اند لازم شد که این روستای قدیمی به عنوان یک منطقه ویژه گردشگری تبدیل شود.

صدها سال قبل ساكنان كيش در سه منطقه روستايي واقع در بخش هاي جنوب غربي، شرق  و شمال شرقي اين جزيره زندگي مي كردندف باغو تنها روستاي به جامانده از آن دوران است كه در جنوب غربي جزيره كيش واقع شده و بافت سنتي روستا و مسجد آن تا به امروز حفظ شده است.

در حال حاضر روستای باغو دارای چند خانوار دامدار است ودرمیان بوميان ساکن در جزیره کیش از لحاظ حاصلخيزي از گذشته تا به امروز زبانزد است بطوریکه در زمان های به طور تقریبی  350 سال گذشته بسيار محصولات كشاورزي اين روستا بخشي از نياز ساكنان جزیره كيش را تامین مي كرد.

اين منطقه بکر وحاصلخیز دارای انواع درختان بومي است كه در ميان آنها تعدادی از درختان كهنسال لوربه زیبایی ان روستا ی قدیمی می افزاید.

ساخت آبشخورهاي برای آهوهای زیبا در سالهاي گذشته در اين منطقه سبب حضور بيشتر گله  آهوان در اين روستای قدیمی شده و بر زيبايي هاي طبيعي چشمگیری را رقم زده که امروزه مورد توجه ساکنان وگردشگران داخلی وخارجی قرار گرفته است.

امروز پس از سالها این روستا مورد توجه قرار گرفت تبديل شدن روستا ی باغو به منطقه ويژه گردشگري منبعد گردشگران و مسافران در سفر به جزيره كيش علاوه بر بهره مندی و لذت بردن از سواحل زيبا و لاجوردی جزیره کیش محيط های اطراف روستای باغو  را نیز تماشا می کنند.

 

 

کد خبر 2239225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha