۲ فروردین ۱۳۹۳، ۱۱:۱۸

پیشنهادهای مطالعه در نوروز/

پیشنهاد مترجم رمان‌های پلیسی: «سفر به ایران» فلاندین را بخوانید

پیشنهاد مترجم رمان‌های پلیسی: «سفر به ایران» فلاندین را بخوانید

عباس آگاهی علاوه بر پیشنهاد چند کتاب پلیسی برای مطالعه در ایام عید امسال، کتاب «سفر به ایران» اثر اوژن فلاندن را توصیه می‌کند.

عباس آگاهی مترجم رمان‌های پلیسی و معرف چهره‌های تازه ادبیات پلیسی فرانسه به علاقه‌مندان ایرانی است که درباره پیشنهادات مطالعه نوروزی خود می‌گوید: به یاد دارم در ایام دانشجویی در فرانسه، استادی داشتیم که اوایل سال تحصیلی فهرستی از آثاری را که برای درسش لازم بود، توصیه می‌کرد و می‌گفت این کتاب‌ها را حتما بخوانید. و بعد می‌گفت: «کتاب دیگری هم هست که چون نویسنده‌‌اش را خوب می‌شناسم توصیه می‌کنم آن را بخوانید!» آن‌گاه اسم کتاب خودش را روی تخته سیاه می‌نوشت. بنابراین تعجب نکنید اگر به عنوان پیشنهاد مطالعه، کتاب‌های جدید مجموعه پلیسی نقاب را پیشنهاد کنم.

آگاهی می‌گوید: «مگره و جسد بی‌سر»، «دیدار در ونیز» با ترجمه ناصر زاهدی، «آسانسور» و «تولدت مبارک آقا کمال» با ترجمه ناصر زاهدی کتاب‌هایی هستند که از مجموعه نقاب برای مطالعه در ایام عید، پیشنهاد می‌کنم. کتاب‌های نقاب نیازمند معرفی نیستند اما می‌خواهم توجه مخاطبان را به رمان «آسانسور» جلب کنم چون اولین کتابی است که از فردریک دار نویسنده آن، در ایران ترجمه می‌شود و ان‌شاالله در آینده با آثار دیگری از دار، آشنا خواهند شد.

این مترجم پیشنهاد دیگرش را این چنین معرفی می‌کند: اما کتاب دیگری که به عنوان پیشنهاد مطالعه در نوروز امسال توصیه می‌کنم، «یادداشت‌های سفر به اصفهان در سال 1303 شمسی» است که در سال 91 توسط انتشارات مجمع ذخایر اسلامی در قم چاپ شده است. این کتاب به قلم علی جواهرکلام و کوشش عبدالمهدی رجبی به چاپ رسید. نویسنده این اثر، برداشت‌های خود را در 2 نوبت با فاصله 3 الی 4 دهه، از شهر و مردم اصفهان نوشته و به مسائل جالبی از این دو موضوع توجه کرده است. یک سوالی که با خواندن این کتاب در نظرم به وجود آمد این بود که آیا نسل جوان امروز ما با رفتن به شهرهایی چون شیراز یا کرمان، به همین مسائل دقت خواهد داشت یا خیر؟

وی می‌گوید: انتشارات مانا، در اصفهان این مژده را به من داده است که به زودی کتاب «سفر به ایران» را راهی بازار نشر می‌کند. این کتاب شامل مطالب و تصاویری است که اوژن فلاندین در سال‌های دهه 40 قرن نوزدهم از سفر به ایران کشیده است. این کتاب، خواندنی، دیدنی و هدیه‌دادنی است.

کد خبر 2260126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha