۱۴ شهریور ۱۳۸۴، ۱۵:۰۱

گزارش خبري از تحولات امروز عراق

اعمال مقررات منع آمد و شد در شهر كربلا // كشته شدن 13فرد مسلح در شهر تلعفر

سرويس بين الملل خبرگزاري مهر: اعمال مقررات منع آمد و شد در شهر كربلا و كشته شدن 13 فرد مسلح در عمليات نيروهاي آمريكايي و عراقي در شهر تلعفر و كشته و زخمي شدن چند نيروي پليس و نظامي آمريكايي در سلسله حملات مردان مسلح از جمله تحولات عراق است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اينترنتي محيط، فرمانده پليس كربلا امروز دوشنبه پس از دريافت اطلاعاتي درمورد نفوذ عناصر تروريست به داخل اين شهر، برقراري مقررات منع آمد و شد را اعلام كرد.

سرتيپ كريم حاجم الحسناوي گفت : از ساعت هشت صبح تا سه بعد از ظهر مقررات منع آمد و شد كامل براي خودروها و عابران پياده در اين شهر اعمال مي شود.

همزمان با آن نيروهاي امنيتي عراق با بستن كامل ورودي ها و خروجي هاي شهر كربلا ، حدود 5 هزار نيرو امنيتي را نقاط مختلف اين شهر مستقر كردند.

ازسوي ديگر افراد مسلح امروز دوشنبه با حمله به يك پاسگاه ايست بازرسي در بغداد دو تن از نيروهاي امنيتي را كشته و 5 تن ديگر را زخمي كردند.

يك مسئول در وزارت كشورعراق با بيان اين مطلب افزود : درجريان تيراندازي افراد مسلح ناشناس سوار بر چهار خودرو به پاسگاه پليس در يكي ازورودي هاي ساختمان وزارت كشورعراق، دو تن ازعناصر پليس كشته و 5 تن ديگر زخمي شدند.

ارتش آمريكا اعلام كرد : دستكم 13 فرد مسلح درعمليات مشترك نيروهاي آمريكايي وعراقي در شهر تلعفر نزديك به سوريه كشته شدند.

به گفته يك منبع امنيتي عراق، بر اثر انفجار يك دستگاه خودروي بمب گذاري شده درشهر بغداد، چهار سرباز آمريكايي و سه شهروند عراقي مجروح شدند .

سخنگوي ارتش آمريكا نيز گفت : شدت انفجاربه حدي قوي بود كه به آتش سوزي و انهدام كامل خودروي بمب گذاري شده، منجر شد.

همچنين يك منبع امنيتي عراق اعلام كرد : طي حمله اي به كوي بايا درجنوب غرب پايتخت  سه شهروند عراقي مجروح شدند.

کد خبر 226335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha