۲۸ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۳۸

قوپرانلو:

995 برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن در خراسان شمالی برگزار می شود

995 برنامه به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن در خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل بانوان استانداری خراسان شمالی از اجرای 995 برنامه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در این استان خبرداد.

مهردخت قوپرانلو صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش مهم زنان در صحنه های مختلف انقلاب افزود: زنان به عنوان همسران و مادران جامعه، نقش بزرگي در خانواده دارند و با اتخاذ تدبير درست مي توانند در تمامی مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی نقش آفرینی کنند.

وی اظهار داشت: حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی از خانه گرفته تا مدرسه و دانشگاه توانسته است نقش مهمی در ارتقاء و رشد جامعه اسلامی ایفا کند.

قوپرانلو تصریح کرد: نقش بی بدیل زنان در عرصه اقتصاد نیز می تواند در تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شده سهم بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به میلاد با سعادت دخت نبی گرامی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت گراميداشت مقام زن و روز مادر افزود: در اين هفته ضمن استفاده از پتانسيل و توانمندي هاي بانوان در شهرستانها، دوره هاي آموزشي متناسب با نيازهاي آنان در راستای ارتقاء سطح آگاهی و افزایش توانمندی بانوان برگزار خواهد شد.

قوپرانلو همچنین به تدوین طرح راهبردی مسائل زنان خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری کارشناسان دفتر امور بانوان استانداری در دست تهیه است که پس از جمع بندی در شورای برنامه ریزی مطرح خواهد شد.

وی تصریح کرد: تدوین این طرح با توجه به شعار تعیین شده از سوی رهبر معظم رهبری و نقش مهم زنان در تحقق آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.

مدیرکل بانوان استانداری خراسان شمالی با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته مقام زن و روز مادر افزود: ديدار با ائمه جمعه، بازدید از بند نسوان زندان بجنورد، تجليل از بانوان برتر دستگاه ها، برگزاري همايش ميلاد کوثر، برگزای جشنواره زنان نام آور خراسان شمالی و همچنین برگزاري مسابقات ورزشي، فرهنگي و هنري را جمله برنامه های هفته گرامیداشت مقام زن در این استان عنوان کرد.

وي در مورد انتخاب بانوان برتر استان و شاخص هايي که دراين انتخاب لحاظ شده است، نيز گفت: اين شاخص ها از سوي معاونت امور زنان و دفتر بانوان طراحي و تلاش شده است که منتخبان از بين بانوان فعال درحوزه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و علمي زنان باشند. وي با بيان اين که تاکنون 300 نفر از زنان برتر و نام‌آور در حوزه‌هاي مختلف معرفي شده‌اند، ادامه داد: پس از بررسي‌هاي هيئت داوران کمتر از 10زن به عنوان زنان نام‌آور استان انتخاب مي‌شوند.

قوپرانلو برگزاري همايش محوري ميلاد کوثر و برپایی نمایشگاه عکس " زندگی شیرین" را از دیگر برنامه های این ستاد عنوان کرد و گفت: اين همايش طی هفته آينده در تالار حافظ بجنورد برگزار خواهد شد.

مديرکل امور بانوان استانداري خراسان شمالي تصریح کرد: در مجموع 995 برنامه به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته زن در سطح استان برگراز خواهد شد.

بیستم جمادی الثانی مصادف با سی و یکم فروردین ماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر در کشور نامگذاری شده است.

کد خبر 2272498

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha