۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۳۹

حضور ویژه ویم وندرس در جشنواره کن 2014

حضور ویژه ویم وندرس در جشنواره کن 2014

ویم وندرس کارگردان برجسته آلمانی در شصت و هفتمین جشنواره فیلم کن حضوری ویژه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، ویم وندرس در حالی با یک مستند جدید در این جشنواره حضور پیدا می کند که سی امین سال ساخته شدن فیلم مشهور «پاریس تگزاس» وی نیز با نمایشی ویژه گرامی داشته می‌شود.

ویم وندرس مستند جدیدی با عنوان «نمک زمین» را که با همکاری جولین سالگادو ساخته شده در بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن به نمایش درمی‌آورد.  

علاوه بر این نسخه بازسازی شده فیلم تحسین شده «پاریس اگزاس» به مناسبت سی ساله شدن آن در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

ویم وندرس پس از ساخت فیلم «پینا» برای تجلیل از پینا بوش طراح حرکات هنری آلمانی، بار دیگر به فیلم مستند بازگشت و این بار فیلم «نمک زمین» را برای ادای دین به سباستیانو سالگادو عکاس برزیلی ساخته است.

کارگردان آلمانی در فهرست ساخت این مستند از جولیان سالگادو پسر سباستیانو سالگادو به عنوان همکار یاد کرده است.

ویم وندرس که آخرین بار در سال 2008 با فیلم «تیراندازی در پالرمو» در بخش رسمی جشنواره فیلم کن حضور داشت و این بار در بخش دیگری از جشنواره حضور یافته است. او اولین بار در سال 1976 با فیلم «در رقابت زمان» در این جشنواره حضور یافت و موفق به کسب جایزه فیپرشی این جشنواره شد.

در سال 1977 او با فیلم «دوست آمریکایی» به جشنواره بازگشت و در سال 1982 با فیلم «رم 666» یک فیلم مستند کوتاه بار دیگر به جشنواره کن رفت و با شماری از بزرگترین کارگردانان دنیا چون ژان لوک گدار، ورنر هرتسوگ و مایکل آنجلو آنتونیونی همراه شد.

«پاریس ، تگزاس» فیلم تحسین شده ویم وندرس در سال 1984 موفق به دریافت نخل طلای کن شد و جایزه فیلم منتخب هیات ژوری و نیز جایزه فیپرشی را نیز از آن خود کرد. او در سال 1987 با «بال‌های آرزو» حاصل یک همکاری مشترک با پیتر هانتکه، جایزه بهترین کارگردان را از کن گرفت.

آخرین باری که ویم وندرس جایزه ای از کن دریافت کرد در سال 1993 و با نمایش فیلم «بسیار دور، چنین نزدیک» بود که جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

پاریس، تکزاس که سال ۱۹۸۴ ساخته شد درباره مردی است که در صحرا گم شده و برادرش او را می‌یابد و به خانه بازمی‌گرداند. نام فیلم از پاریس که محله‌ای در تگزاس است گرفته شده است. 

جشن سینمای فرانسه امسال از 14 تا 25 ماه مه (24 اردیبهشت تا 4 خرداد) برپا می‌شود.  

کد خبر 2280311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha