۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴

فرانسوی‌ها همزمان با سوئدی‌ها کتاب چهارم «هزاره» لارسن را می خوانند

فرانسوی‌ها همزمان با سوئدی‌ها کتاب چهارم «هزاره» لارسن را می خوانند

چهارمین جلد از سه گانه استیگ لارسن نویسنده پرفروش سوئدی در سال 2015 همزمان با سوئد در فرانسه نیز منتشر می‌شود. سه گانه «هزاره» این نویسنده تاکنون 75 میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسیده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکتوالیته، کتاب چهارم از این سه گانه پرفروش را ماه اوت 2015 انتشارات اکت سود فرانسه همزمان با ناشر سوئدی آن یعنی نوراشتدز به بازار می فرستد. 

ناشر سوئدی از سال پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تا کتاب نیمه تمام استیگ لارسن را که ادامه ای بر سه گانه پرفروشش است، با همکاری یک نویسنده دیگر تکمیل کند.

استیگ لارسن نویسنده سوئدی در حالی که تازه قرارداد انتشار سه کتابش را بسته بود، در سال 2004 درگذشت. با مرگ او کتاب چهارم این مجموعه نیمه تمام باقی ماند. اما استقبال از این مجموعه چنان در جهان بالا گرفت که ناشر سوئدی اعلام کرد روزنامه نگاری به نام دیوید لاگرکرانتس چالش نوشتن ادامه این داستان را برعهده گرفته و قصد دارد تا ماجرای مایکل بلومکوییست و لیزبت سالاندر دو قهرمان این تریلوژی را در کتاب چهارم پی بگیرد.

در حالی که هنوز اطلاعاتی در باره داستان چهارم این مجموعه منتشر نشده، مانوئل تیکوتو از انتشارات اکت سود اعلام کرد حقوق انتشار این کتاب را به زبان فرانسوی خریده است. وی گفت ما در فرانسه خیلی هیجانزده هستیم که می توانیم همزمان با سوئدی‌ها ادامه این ماجرا را بخوانیم و جایگاه لیزبت سالاندر برای ما مثل بتمن است.

دیوید لاگرکرانتس نویسنده چندین رمان کارآگاهی است که هیچیک از آنها تاکنون در فرانسه منتشر نشده اند اما فرانسوی‌ها او را به عنوان نویسنده کتاب  زندگینامه زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست مشهور می‌شناسند.

این در حالی است که از سه جلد پیشین مجموعه «هزاره» تاکنون چهار میلیون نسخه در فرانسه فروخته شده است.

پس از این که سوئد فیلمی از این سه گانه ساخت، انگلیسی زبان ها علاقه مند به این داستان شدند و با استقبال از ترجمه انگلیسی این مجموعه، به کتابی پرفروش در سراسر جهان بدل شد. به دنبال آن دیوید فینچر کارگردان نیز  نسخه هالیوودی کتاب اول را با عنوان «دختری با خالکوبی اژدها» با بازی دانیل کریگ بازیگر نقش جیمز باند در نقش شخصیت اول این فیلم یعنی روزنامه نگاری به نام بلومکوییست راهی پرده‌های سینماها کرد.

اوا گابریلسون که شریک بیست ساله زندگی لارسن بود در تمامی این مسیر با ناشر مخالفت کرده و معتقد است درست نیست به نام لارسن تلاش کند تا پول بیشتری به دست بیاورد. به جای همکاری با ناشر برای نوشتن کتاب نیمه تمام لارسن، او کتاب زندگی مشترکش با نویسنده فقید را در کتابی با عنوان «هزاره، استیگ و من» منتشر کرد که در فرانسه از سوی اکت سود به بازار آمد. 

مجموعه «هزاره» موجب شد تا نویسندگان سوئدی بیش از پیش مورد توجه ناشران جهان قرار بگیرند. از این کتاب در مجموع بیش از 75 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته شده است و دو سال پیاپی در صدر فروش کتاب در جهان قرار داشت.

لارسن که سال 2004 به صورتی غیرمنتظره و بر اثر یک حمله قلبی درگذشت، پیش از انتشار نخستین رمانش یعنی «دختری با خالکوبی اژدها» نخستین کتاب از سه گانه «هزاره» از دنیا رفت . او روزنامه نگاری از جناح چپ بود و پیش از مرگ در حال تحقیق در زمینه فعالیت های جناح راست افراطی سوئد بود و همین مسایل را وارد دنیای داستانی‌اش نیز کرده است.

«دختری با خالکوبی اژدها»، «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که به لانه زنبورها لگد زد» سه گانه هزاره را تشکیل می دهند. 

کد خبر 2291204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha