۱۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۴۹

مهدی پور خبرداد:

200 تن هندوانه از گچساران به سایر نقاط کشور ارسال شد

200 تن هندوانه از گچساران به سایر نقاط کشور ارسال شد

گچساران-خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گچساران از ارسال 200 تن هندوانه این شهرستان به سایر نقاط کشور خبرداد.

عطاالله مهدی پور در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کار برداشت محصول هندوانه از پنج خرداد آغاز شده و تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت.

مهدی پور اظهارداشت: در سال زراعی جاری ،یک هزار و30 هکتار از زمین های کشاورزی  گچساران به کشت هندوانه اختصاص داده شده است.

وی همچنین متوسط برداشت هندوانه در هر هکتار از جالیزهای گچساران را 50 تن عنوان کرد و افزود: بیش از 60 نفر در این شهرستان به کار تولید هندوانه مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران از ارسال محصول هندوانه کشاورزان گچسارانی به شهر های تبریز، ارومیه، بوشهر،شیراز و اهواز خبرداد.

مهدی پور افزود: در سال زراعی جاری همچنین 480 هکتار از زمین های کشاورزی گچساران زیر کشت گندم آبی رفته ،که از این میزان برداشت 17 هزار تن گندم  قابل پیش بینی است.

وی تصریح کرد: 12 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران نیز به کشت گندم دیم با پیش بینی 12 هزار تن برداشت ، اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران در ادامه از زیر کشت رفتن یک هزار و600 هکتار از زمین های این شهرستان به کشت جو دیم خبرداد و افزود: 100 هکتار نیز به زیر کشت کلزا رفته است.

مهدی پور بیان کرد: برای تخستین بار در گچساران زمین های زیر کشت سیب زمینی به 50 هکتار افزایش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: از این میزان هکتار زمین زیر کشت سیب زمینی در گچساران پیش بینی می شود یک هزار تن از این محصول به بازار داخل و خارج استان عرضه شود.

مدیر جهاد کشاورزی  شهرستان گچساران یادآور شد: تاکنون بیش از 20 میلیارد ریال اعتبار برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی اعتبار در اختیار کشاورزان قرار داده شده است.

مهدی پور در پایان اظهار داشت: جهد کشاورزی گچساران در جذب و خرید ادوات کشاورزی در سال 92 تاکنون 65 درصد پیشرفت داشته است.

کد خبر 2305380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha