۲۲ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۵۲

امروز انجام شد:

تقدیر ازپیشکسوتان هنر صنایع دستی و 34 هنرمند ساخت ضریح ابراهیم مجاب(عج) در اراک

تقدیر ازپیشکسوتان هنر صنایع دستی و 34 هنرمند ساخت ضریح ابراهیم مجاب(عج) در اراک

اراک- خبرگزاری مهر: از پیشکسوتان هنر صنایع دستی استان مرکزی در رشته های طراحی سنتی، آثار چوبی و رودوزی سنتی و 34 هنرمند ساخت ضریح ابراهیم مجاب(عج) در اراک تقدیر شد.

به گزتارش خبرنگار مهر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی صبح پنجشنبه به مناسبت 20 خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی در این مراسم گفت: هنرمندان استان مرکزی از جایگاه جهانی برخوردارند.

سید محمد حسینی افزود: نامگذاری روزی در دنیا به نام روز جهانی صنایع دستی نشان از ارزش و اهمیت والای این هنر ارزشمند دارد.

وی با اشاره به اینکه در استان مرکزی هنرمندان صنایع دستی وجود دارند که موفق به کسب نشان یونسکو و مهر اصالت شده اند، ابراز کرد: هنرمندان استان مرکزی از هنرمندان به نام و خلاقی هستند که توانسته اند با خلاقیت و استفاده از ذوق و هنرشان در دنیا معرف هنرهای اصیل ایرانی نیز باشند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: ما موظف به بررسی و رفع مشکلات هنرمندان استان در حد توان و بضاعتمان هستیم و تمام سعی این اداره کل در جهت ارتقای شرایط هنرمندان استان است.

حسینی در ادامه به بیان برنامه های هفته ی صنایع دستی در استان مرکزی پرداخت و عنوان کرد:  شرکت 10 تن از هنرمندان استان مرکزی به مناسبت هفته صنایع دستی در نمایشگاه صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه های غرب کشور با حضور 20 کشور دنیا و در قالب 600 غرفه ، افتتاح نمایشگاه آثار فلزی هنرمندان میناگر استان و سرکشی از کارگاه های هنرمندان نیز از برنامه های دیگر هفته صنایع دستی در استان مرکزی بشمار می رود.

این جلسه از 3 هنرمند پیشکسوت استان در رشته های طراحی سنتی، آثار چوبی و رودوزی سنتی، 3 هنرمند جوان  در رشته های تذهیب و قلمزنی و 34 هنرمند ساخت ضریح مطهر ابراهیم مجاب (ع) در رشته های میناکاری، تراش چوب، طراحی سنتی نقوش، مستند سازی و غیره با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تقدیر شد.

 

کد خبر 2310008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha