۳۱ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۰۷

جامعه مدرسین:

مدیریت بحران عراق بدون حمایت مراجع عظام و علما ممکن نبود

مدیریت بحران عراق بدون حمایت مراجع عظام و علما ممکن نبود

قم - خبرگزاری مهر: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن حمایت قاطع از فتوای جهاد آیت الله العظمی سیستانی اعلام کرد: موفقیت دولت و ارتش عراق در مدیریت بحران بدون حمایت مراجع عظام و علمای اعلام، ممکن نبود.

به گزارش خبرنگار مهر، این اطلاعیه که با امضای آیت الله محمد یزدی، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منتشر شده، بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی روند تحولات عراق پس از حمله وحشیانه گروه‌های تکفیری و بعثی به سرکردگی داعش حاکی از کنترل اوضاع توسط دولت و مردم غیور عراق دارد. بدیهی است که موفقیت دولت و ارتش عراق در مدیریت بحران بدون حمایت مراجع عظام و علمای اعلام، ممکن نبود.

صدور فتوای جهاد توسط مقام عالی مرجعیت، حضرت آیت الله العظمی سیستانی (دامت برکاته) و سایر مراجع و علمای اهل سنت و تبعیت غیورمردان عراقی در لبیک به جهاد علیه عناصر تکفیری مهم ترین علت کنترل اوضاع و مدیریت بحران در عراق می‌باشد.

رهبری مراجع معظم و علما و تبعیت جامعه اسلامی از دیر باز رمز موفقیت ملت‌های مسلمان در مقابل دسیسه‌ها و فتنه‌های تحمیلی بوده است که بار دیگر شاهد موفقیت این الگو در کنترل بحران عراق بودیم.

جامعه مدرسین حوزه علیمه قم با حمایت کامل و قاطع از فتوای جهاد  مراجع معظم، علی الخصوص حضرت آیت الله العظمی سیستانی( دامت برکاته)، ضمن تشکر از لبیک مردم به مقام مرجیعت، ملت عراق اعم از شیعه، سنی و عشایر غیور، را به وحدت و تبعیت بیشتر از رهبری مرجعیت توصیه کرده و رمز اقتدار و پیروزی‌های ملت عراق را در اطاعت و ولایتمداری هرچه بیشتر از رهبران دینی خود می‌داند.

امید است با ادامه روند جهاد عمومی در عراق، ریشه تکفیر و تروریست برای همیشه از عراق و عتبات عالیات، برچیده شود.

انشاءالله
 

کد خبر 2316434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha