۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۸

مامور پلیس باید در مقابل مشکلات دوام بیاورد/ وجود 20 هزار سرباز بیسواد تا دکتری در پلیس

مامور پلیس باید در مقابل مشکلات دوام بیاورد/ وجود 20 هزار سرباز بیسواد تا دکتری در پلیس

معاون تربیت و آموزش پلیس گفت: باید ماموران پلیس درست تربیت شوند تا اگر مشکلی دارند دوام آورده و مرتکب تخلف نشوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد رفیعی نیا روز یکشنبه در دومین همایش معاونین و مدیران آموزشی سازمانها و دستگاههای دولتی اظهار داشت: در شرایط کنونی در معرض آلودگی، خطر و آسیبها قرار داریم و باید به تربیت درست پلیس پرداخته تا ماموران خودنگهدار باشند و چنانچه دارای مشکلاتی هستند دوام آورده و خلافی مرتکب نشوند.

وی با اعلام با امکانات موجود به تربیت پلیس می پردازیم، افزود: مسئله تیراندازی برای پلیس در عین اهمیت، با سایر موارد متفاوت است، زیرا پلیس باید بگونه ای آموزش ببیند تا برای دستگیری متهم در محدوده بازار به شکلی به او شلیک کند که گلوله به مردم اصابت نکرده و از سوی دیگر به قلب یا سر متهم اصابت نکند تا او زنده دستگیر شود.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی افزود: باید نیروی انتظامی از نظر فنی از سارقان جلوتر عمل کند، به همین منظور در تمام حوزه های انتظامی، مرکز تحقیقات کاربردی که وظیفه تطبیق دستاوردهای پلیس کشورها و آخرین یافته ها و تجربیات انتظامی کشور را دارد، راه اندازی شده است. در حال حاضر در 34 مرکز انتظامی استان و 15 استان و هنگ مرزی مرکز تحقیقات کاربردی فعال است.

وی با اشاره به مجتمع آموزش پلیس های تخصصی گفت: این مجتمع ها شامل پلیس راهور، آگاهی، پیشگیری، فتا، مبارزه با مواد مخدر و اطلاعات و امنیت عمومی است.

معاون تربیت و آموزشی نیروی انتظامی، فرماندهی مستقل ناجا را شامل فرماندهی های مرزبانی، یگانهای ویژه، دانشگاه علوم انتظامی، دژبان کل و حفاظت از شخصیت ها برشمرد و گفت: دانشکده های علوم و فنون اطلاعات آگاهی، علوم و فنون انتظامی، فنون مرزی، فرماندهی و ستاد، علوم و فنون اداری و پشتیبانی از جمله دانشکده های نیروی انتظامی محسوب می شوند. افسران نیز از طریق کنکور سراسری و همچنین فارغ التحصیلان فوق دیپلم و لیسانس سایر دانشگاه ها نیز جذب می شوند و افراد کنکوری چهار سال و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها بین شش تا یک سال در نیروی انتظامی آموزش می بینند.

به گفته رفیعی نیا، مرکز درجه داری ناجا در استانهای مشهد، اصفهان، کرج و مرزن آباد فعال بوده و هر یک از مراکز دارای ظرفیت 2500 نفر است که بین 6 تا 9 ماه افراد در آن دوره های آموزشی را می گذرانند.

وی با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در حوزه آموزشی گفت: انعقاد تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی با دانشگاه ایران برای توسعه بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا از جمله اقداماتی است که انجام شده و به این منظور سال گذشته پنج میلیارد تومان برای بورسیه کارشناسی ارشد و دکترا افراد هزینه کردیم.

رفیعی نیا، ارایه خدمات آموزشی به یگان های انتظامی قوای مجریه و قضاییه، همکاری آموزشی با سازمان فنی و حرفه ای، هلال احمر، آموزش و پرورش، تعاملات آموزشی با پلیس کشورهای اسلامی و همسایه را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش عنوان کرد.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی گفت: در سال 70 با ادغام ژاندارمری، شهربانی، کمیته و پلیس، واحد تربیت، آموزش و تربیت بدنی در نیروی انتظامی راه اندازی شد و در سال 76، معاونت آموزش در استان ها شکل گرفت و در نهایت در سال 90 واژه تربیت به آموزش نیز اضافه شد.

رفیعی نیا با اشاره به فعالیت 34 فرماندهی استانی در سطح کشور افزود: البته کیش و تهران بزرگ در قالب فرماندهی بصورت ویژه دیده شده است، بگونه ای که اکنون فرمانده ویژه غرب تهران در شهریار و فرمانده ویژه شرق تهران در ورامین مستقر است.

وی با بیان اینکه 15 استان مرزی در کشور وجود دارد گفت: در این استانها عنصر آموزش برای پرسنل پیش بینی شده و 14 پادگان در سراسر کشور نیز به آموزش سربازان و درجه داران می پردازد.

رفیعی نیا با اشاره به آموزش حدود 38 هزار نفر در مراکز آموزشی ناجا گفت: اکنون هشت هزار نفر در دانشگاه های علوم انتظامی، شش هزار درجه دار با مدرک دیپلم، 20 هزار سرباز از بیسواد تا دکترا و بین 5 تا 6 هزار نفر در مجتمع های آموزشی استانها و مرزبانی ها مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی، پرسنل نیروی انتظامی برای اخذ ترفیع باید بین یک تا 6 ماه دوره آموزشی را گذرانده تا موفق به اخذ ترفیع شوند.

کد خبر 2316920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha