۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱:۰۸

تکواندو بین‌المللی کره‌جنوبی؛

عاشورزاده با پیروزی در فینال تمام ایرانی قهرمان شد

عاشورزاده با پیروزی در فینال تمام ایرانی قهرمان شد

در ادامه رقابتهای تکواندو بین‌المللی کره‌جنوبی، دو نماینده سبک وزن ایران به دیدار پایانی راه يافتند که قهرمان سال 2014 آسیا، فاتح این دیدار تمام ایرانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در مبارزات وزن 58- كيلوگرم فرزان عاشورزاده و ابوالفضل يعقوبي از تیم ملی تکواندو ایران با شکست همه رقبا راهی دیدار پایانی شدند. در نهایت این عاشورزاده بود که با نتيجه 8 بر 7 در این رقابت به برتري رسيد و بر سكوي قهرماني ايستاد و ابوالفضل يعقوبي به عنوان نايب قهرماني دست يافت. عاشورزاده 35 روز قبل مدال طلای آسیا را در ازبکستان کسب کرده بود.

عاشورزاده "سرگي كارگاپولوو" از روسيه را 18 بر يك، "دونگ هوي" از ويتنام را 17 بر 2، "نيوتاوي كلومپانگ" تايلندي را با نتيجه 14 بر 3 و "استيپ جارلوني" از كرواسي را 19 بر يك شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. در این مرحله  12 بر 2 تكواندوكار كره‌جنوبي را شكست داد و راهي بازی پایانی شد. يعقوبي نیز برای رسیدن به فینال چهار تکواندوکار از کره‌جنوبی و "كتبي سي محمد" از بلژيك را  شكست داده بود.

بدين ترتيب تيم ملي ايران در پايان دومين روز اين رقابت ها در رده سني نوجوانان، توسط مهدي اسحاقي در وزن 48- كيلوگرم به مدال طلا دست يافت و در بخش بزرگسالان فرزان عاشورزاده در وزن 58- كيلوگرم طلايي شد، ابوالفضل يعقوبي نيز در همين وزن مدال نقره را به گردن آويخت و عليرضا نصرآزاداني در وزن 74- كيلوگرم به مدال برنز رسيد.

تيم ملي تكواندو ايران طي روزهاي يكشنبه و دوشنبه (22 و 23 تيرماه) نماينده اي را در مسابقات نخواهد داشت و روز سه‌شنبه 24 تيرماه، مهدي خدابخشي مبارزات خود را پيگيري خواهد كرد.

مسابقات تکواندو آزاد بین‌المللی کره‌جنوبی روز جمعه با حضور 1770 ورزشکار در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان در شهر "گیونکجو" آغاز شده است. این رقابتها در کلاس G2 برگزار می‌شود و امتیاز آن در رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه خواهد شد.

 

کد خبر 2330255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha