۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۴۳

بیژن مغانلو در گفتگو با مهر:

کارشناسان با اطلاعات کافی انتقاد کنند/ تیم ملی روند رو به رشدی دارد

کارشناسان با اطلاعات کافی انتقاد کنند/ تیم ملی روند رو به رشدی دارد

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با تاکید بر اینکه طی ماه‌های گذشته تیم ملی روند رو به رشدی داشته است، گفت: انتظار داشتم افرادی که نام کارشناس روی خود می‌گذارند، با سند و اطلاعات کافی انتقاد کنند.

بیژن مغانلو در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت تیم ملی تکواندو ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: قبل از برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ چین گفته بودم مسابقات با حضور بهترین‌های جهان در سطح فنی بالایی برگزار می‌شود و هدف فدراسیون جهانی نیز حضور بهترین‌ها در المپیک است تا از طریق بالابردن کیفیت مبارزات، آموزش مربیان و همچنین اجرای نطم خاص در چنین مسابقاتی به هدف خود که همان دوام تکواندو در المپیک است، دست پیدا کند.

وی ادامه داد: رسیدن به کیفیت مدنظر فدراسیون جهانی از طریق برگزاری مسابقات جایزه بزرگ میسر می‌شود، مسابقاتی که بهترین‌های جهان و آنها که در رنکینگ جهانی رتبه بالایی دارند، در آن حضور پیدا می‌کنند و همه تکواندوکاران باید در این مسابقات شرکت کرده و امتیاز کسب کنند تا راه حضور خود در المپیک را با رسیدن به جمع شش تکواندوکار برتر هموار کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران با بیان اینکه تیم ملی تکواندو روند رو به رشدی را طی می‌کند، افزود: ما از مسابقاتی که سال گذشته در منچستر شرکت کردیم تاکنون تورنمنت‌های هلند، آلمان، جام فجر و مسابقات قهرمانی آسیا را پشت سر گذاشتیم و در رنکینگی که روز جمعه از سوی فدراسیون جهانی منتشر شد، اکثر نفرات‌مان صعود کرده‌اند و این نشان دهنده روند رو به رشد تکواندوکاران ماست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دوستان انتقاد می‌کنند تیم‌های خوبی در مسابقات قهرمانی آسیا حضور نداشتند و این باعث قهرمانی ایران شده است، در حالیکه چنین نیست. در مسابقات قهرمانی آسیا پرچم کشورها بعد از کسب هر مدال بالا می‌رود ولی در رقابتهای جایزه بزرگ مراسم پرچم نداریم، ضمن اینکه مسابقات قهرمانی آسیا همانند مسابقات چین 40 امتیاز در رنکینگ داشت.

مغانلو در ادامه تاکید کرد: همین دو دلیل کافی است بگویم مسابقات قهرمانی آسیا در ازبکستان در سطح بالای برگزار شد و درست نیست زحمت قهرمانان را بدین شکل زیر سئوال ببریم.

وی در دفاع از عملکرد شاگردانش در مسابقات چین یادآور شد: ما شش تکواندوکار به مسابقات اعزام کردیم که دو نماینده ما برنز گرفتند و چهار تکواندوکار دیگر نیز در راند طلایی و در یک مبارزه نزدیک مبارزه را به رقیب خود واگذا کردند. ضمن اینکه شب قبل از مسابقات قوانینی را تشریح کردند که هماهنگ شدن با آن به زمان نیاز دارد. به عنوان مثال اعلام کردند در 10 ثانیه پایانی داور می‌تواند هر ثانیه روی کم کاری تکواندوکار اخطار بدهد.

سرمربی تیم ملی تکواندو ایران ادامه داد: نمی‌گویم نتایج خوبی کسب کردیم و به دنبال توجیه نیستم اما دو سال دیگر زمان داریم تا سهمیه‌های لازم را کسب کنیم و با ادامه همین روند جوانانی همچون عاشورزاده، خدابخش و دیگر نفرات ما با رنکینگ جدید می‌توانند در چنین مسابقاتی شرکت کنند. قطعا در قزاقستان با ترکیبی متفاوت ظاهر شده و با تمرکز روی تمرینات، تلاش بیشتر نفرات تیم، توکل به خدا و دعای خیر مردم نتیجه بهترین کسب خواهیم کرد.

وی در خصوص مسابقات آزاد کره‌جنوبی یادآور شد: اکثر نفراتی که در چین توفیقی نداشتند، به اینجا آمده‌اند تا مدال کسب کنند و امتیازاتی را به داشته خود در رنکنیگ جهانی اضافه کنند. نفراتی مانند استیون لوپز و تکواندوکارانی از فرانسه، آلمان، اسپانیا و ... حضور دارند که شاهد مسابقات خوبی هستیم و محک مناسبی برای نفرات جوانترمان خواهد بود.

مغانلو در پایان سخنان خود گفت: مطمئن هستم آنها که انتقاد می‌کنند، دلسوزان واقعی تکواندو هستند و برای پیشرفت تکواندو با انتقادهای خود ما را یاری می‌دهند ولی بهتر آن است با اطلاعات کافی انتقاد کنند تا بتوانیم از نظرات آنها استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم ملی تکواندو ایران هفته گذشته در مسابقات جایزه بزرگ چین موفق به کسب دو مدال برنز شد و برخی دیگر از اعضای تیم ملی هم اکنون در مسابقات آزاد کره‌جنوبی حضور دارند.

کد خبر 2330287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha