۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷

تکواندو بین المللی کره جنوبی؛

اسحاقی با کسب مدال طلا به المپیک نزدیک شد/ نصر روی سکوی سوم

اسحاقی با کسب مدال طلا به المپیک نزدیک شد/ نصر روی سکوی سوم

در آغاز رقابتهای تکواندو بین المللی کره جنوبی نمایندگان کشورمان موفق به کسب دو مدال طلا و برنز شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای تکواندو بین المللی کره جنوبی روز گذشته با حضور 1770 تکواندوکار در رده های سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهر "گیونکجو" آغاز شد. در نخستین روز این مسابقات تیم ملی کشورمان دو نماینده داشت که نصر و اسحاقی با برتری مقابل رقبای خود به مرحله نیمه نهایی رسیده بودند ولی به دلیل طولانی شدن مسابقات و مراسم افتتاحیه ادامه مبارزات به امروز موکول شد. 
 
مهدی اسحاقی تکواندوکار نوجوان کشورمان که برای رسیدن به المپیک نانجینگ با محمد اصلانی رقابت می کند در وزن 48- کیلوگرم دور نخست استراحت داشت و سپس تکواندوکاری از کره جنوبی را 8 بر 5  شکست داد. وی دور دوم تکواندوکاری از مغولستان را 9 بر 3 از پیش رو برداشت سپس در دو مبارزه بعدی با نتايج 5 بر 3 و 3 بر صفر از سد تكواندوكاران كشور ميزبان گذشت و راهی بازی پایانی شد. اسحاقی در جدال برای کسب مدال طلا برای چهارمین بار مقابل نمایندگان کره جنوبی به میدان رفت و 19بر7 صاحب پیروزی شد و به نشان طلا دست يافت. 
 
در همین وزن محمد اصلانی رقیب اسحاقی برای کسب مجوز حضور در المپیک نانجینگ نیز حضور داشت و همان دور نخست به نماینده کره جنوبی 5 بر 4 نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت تا شانس اسحاقی با این مدال طلا برای رسیدن به المپیک بیشتر شود. 
 
اما در وزن 74- کیلوگرم رده سنی بزرگسالان علیرضا نصر آزادانی که با شکست چهار تکواندوکار از کره جنوبی راهی نیمه نهایی شده بود در این مرحله مقابل "رافالوويچ نيكيتا" از ازبكستان نتیجه را واگذار کرد و به نشان برنز دست پیدا کرد.
 
در ادامه مسابقات روز دوم تکواندوکاران کشورمان کار خود را با پیروزی آغاز کردند. در وزن 58- کیلوگرم که 194 تکواندوکار حضور دارند فرزان آشورزاده دور نخست استراحت داشت و سپس "سرگي كارگاپولوو" از روسيه را  18 بر يك شکست داد. در همین وزن ابوالفضل يعقوبي پس از يك دور استراحت تکواندوکاری از کشور میزبان را 20 بر 8 از پیش رو برداشت و راهی دور سوم شد. 
 
این مسابقات به مدت 5 روز در "گیونگجو" پیگیری می شود.
 
 
 
کد خبر 2329709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha