۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۵

پاسخ مدیر شبکه رادیو تهران به انتقادات/ 5 دوبلور برتر معرفی می‌شوند

پاسخ مدیر شبکه رادیو تهران به انتقادات/ 5 دوبلور برتر معرفی می‌شوند

مدیر رادیو تهران در نشست خبری معرفی ویژه برنامه‌های رمضانی به انتقاداتی که از زمان انتصاب وی در خصوص کوچ دسته‌جمعی برنامه‌سازان، حذف برنامه‌ها و قطع حقوق ثابت مطرح شده بود پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری شهریار ضیاء آذری مدیر شبکه رادیویی تهران صبح امروز یکشنبه 22 تیر با حضور اهالی رسانه در ساختمان این شبکه در میدان ارگ برگزار شد.

افزودن 40 برنامه به جدول پخش رادیو تهران

ضیاء آذری سال 93 را سالی پربرکت برای رادیو تهران خواند و اظهار کرد: در این سال 40 عنوان برنامه جدید به جدول پخش اضافه شد که در عید سعید فطر این تعداد 50 برنامه خواهد رسید.

وی افزود: جدول نقش ما پیش از این تغییرات نیز 24 ساعته بود و ما برای جا کردن برنامه های جدید، مدت زمان دیگر برنامه ها را کاهش داده و ریتم را در شبکه افزایش دادیم.

مدیر رادیو تهران به ارائه اطلاعاتی در خصوص میانگین سنی و تحصیلی مخاطبان این شبکه و تلاش برای جلب کردن نظرات مخاطبان سالمند پرداخت و یادآور شد: ما در برنامه هایی به مرور خاطرات قدیم می پردازیم و ویژه سالمندان نیز برنامه داریم. همچنین به بازتعریف برنامه های شبانگاهی پرداختیم و پس از فرصتی که در اختیار برنامه سازان قرار داده شد آنها برای تولید بهتر تلاش کردند.

پوشش مراسم مسجد ارگ و پخش زنده مراسم شب 19 رمضان

ضیاء آذری با اشاره به پوشش مراسم شب قدر از مسجد ارگ در این خصوص توضیح داد: ما مراسم هر شب مسجد ارگ را با 20 ساعت تاخیر در بامداد روز بعد پخش می کنیم. سال گذشته شب 23 رمضان را به صورت زنده از این محل پوشش دادیم و امسال پوشش شب 19 ماه رمضان را خواهیم داشت. اینگونه مردم در خانه خودشان می توانند دعا کنند گرچه همگی معتقدیم دعا در جمع به اجابت نزدیک تر است.

وی با اشاره به انتقاداتی درخصوص حذف دو برنامه و جایگزینی دو برنامه مناسبتی در ماه رمضان تصریح کرد: در فضای مجازی هجمه سنگینی علیه ما بود و این تغییرات به ذائقه برخی خوش نیامده بود و می گفتند ما برنامه ها را تعطیل کرده ایم آیا دو برنامه مناسبتی برای یک ماه رمضان روا نیست؟! آن هم تلاوت ترتیب قرآن و دیگری هیأت مسجد ارگ.

کارت دعوت صوتی برای سفره افطار

مدیر رادیو تهران از پخش برنامه ویژه سحر از ساعت سه تا پنج بامداد نام برد و افزود: برنامه ویژه افطار ما نیز «دعوت» نام دارد که از ساعت 19 تا 21 پخش می شود و ما در آن کارت دعوت صوتی برای افراد مختلف می فرستیم و آنها را سر سفره افطار دعوت می کنیم. پس از افطار برنامه ای به نام «چراغ» در جدول پخش قرار داشت که ماه رمضان پخش نمی شود و ما هر شب در یک پارک مسابقه پرطرفدار «صد در صد» را اجرا می کنیم.

وی ادامه داد: پنج شب اول در بوستان خلیج فارس واقع در منطقه 16 پنج شب دوم در پارک لاله منطقه شش و پنج شب سوم که اکنون آن را پشت سر می گذاریم در بوستان ولایت منطقه 19 برگزار می شود، پنج شب احیا این برنامه را نخواهیم داشت و از شب 24 رمضان به بعد در بوستان قیطریه منطقه چهار این برنامه را با مشارکت شهرداری تهران برگزار می کنیم.

برگزاری مسابقه «صدر در صد» در پارک‌های تهران

ضیاء آذری اعلام کرد: از شب 19 تا 23 رمضان به پارک ها نمی رویم و در برنامه ای با عنوان باران استجابت شب 21 از حرم عبدالعظیم حسنی شب 23 از امام زاده صالح تجریش برنامه خواهیم داشت. شب های 20 و 22 نیز از استودیوی میدان ارگ برنامه پخش می کنیم.

اسماعیلی، خسروشاهی و والی‌زاده دوبلورهای برتر از دیدگاه مردم

وی از برگزاری یک جشنواره با موضوع دوبلورها خبر داد و گفت: در برنامه آوای امواج که با اجرای مریم شیرزاد پخش می شود هر هفته یک دوبلور به عنوان مهمان حضور دارد و قرار است مردم پنج دوبلور برتر را انتخاب کنند تاکنون رتبه اول این نظرسنجی به منوچهر اسماعیلی، رتبه دوم به خسرو خسروشاهی و رتبه سوم به منوچهر والی زاده تعلق گرفته است.

مدیر رادیو تهران با اشاره به افزایش کمی برنامه های این شبکه تاکید کرد: مسائل مالی فقط در سازمان صدا و سیما نیست و در همه کشور است. ما در سازمان هرگز نمی توانیم به افرادی که استخدام سازمان نیستند حقوق ثابت پرداخت کنیم و افراد به شرط تولید برنامه حق الزحمه می گیرند اما در فضای مجازی ذکر شده بود که ضیاء آذری حقوق ثابت را قطع کرده است در حالی که از بیخ و بن این موضوع کذب است.

حقوق مدیران هم در رادیو کم است

وی با بیان اینکه در ماه رمضان سال گذشته سه روز پس از عید فطر حقوق افراد داده شده اذعان کرد: اما باز هم پس از حضور من در رادیو تهران تیترهایی مثل برکناری یا کوچ گسترده برنامه سازان در مطبوعات منتشر می شد همه می دانند حقوق رادیو کم است و حتی مدیران هم کم حقوق می گیرند. در خصوص کوچ گسترده هم برخی رادیوهای جدید مثل رادیو کتاب گاهی از ما پرسنل می خواهند و ما به برخی از همکاران اجازه نقل مکان دادیم که از این به عنوان اخراج نام بردند.

ضیاء آذری در ادامه سخنانش افزود: نرم افزاری در کرج در رادیو دانش وجود دارد که امتحان خود را پس داده که امور مالی را اتوماتیک ثبت می کند. برخی از دوستان در حالی که تهیه کنندگان موظفند هر ماه عملکرد خود را یادداشت کرده و برای دریافت حقوق ارسال کنند هشت ماه این کار را نکرده و مصاحبه کرده بودند که ما هشت ماه است حقوق نگرفته ایم اما با این نرم افزار این اتفاق به صورت اتوماتیک رخ می دهد.

موفقیت در برنامه‌های مشارکتی

مدیر رادیو تهران یادآور شد: گزارشگران مظلوم ترین قشر رادیو هستند که ما بعد از یک رای گیری مسئولی برای آنها انتخاب کردیم تا اوضاعشان سامان پیدا کند همچنین شبکه در برنامه های مشارکتی موفق عمل کرده و «تهران من» و «تاکسی تهران» از جمله برنامه های مشارکتی ما هستند.

وی در پایان گفت: ما برای عید فطر در تلاشیم در برنامه های شادابی و نشاط اجتماعی را تقویت کنیم و برنامه های طنز و ورزشی ما نیز نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. همچنین نظرسنجی ها می گویند مخاطبان ما روز به روز در حال افزایش هستند و ما می خواهیم ذائقه های مختلف را اجابت کنیم.

کد خبر 2330697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha