۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۳۸

منفرد مطرح کرد:

برداشت سالانه 25 هزار تن خارک و رطب در استان بوشهر

برداشت سالانه 25 هزار تن خارک و رطب در استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه 25 هزار تن خارک و رطب در استان بوشهر برداشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوذر منفرد ظهر چهارشنبه در نشست بررسی وضعیت نخیلات استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه کشاورزی است که نخیلات یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان است.

وی با اشاره به تولید سالانه 170 هزار تن خرما در استان بوشهر، خاطرنشان ساخت: بخش اعظمی از کشاورزان استان بوشهر در زمینه تولید و برداشت و بسته‌بندی و دیگر فعالیت‌های مرتبط با خرما فعالیت دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بر لزوم حمایت ویژه از نخلداران تاکید کرد و افزود: فروش محصولات همواره یکی از دغدغه‌های کشاورزان این بخش بوده است که باید تلاش کنیم تا کشاورزان مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی ادامه داد: بخشی از محصولات نخیلات استان بوشهر هر ساله به صورت نوبرانه برداشت می‌شود که خارک و رطب نام دارد و استقبال زیادی نیز از این محصولات در نقاط مختلف کشور صورت می‌گیرد.

برداشت 15 درصد محصول نخیلات به صورت رطب

رئیس بخش تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری استان بوشهر نیز در این نشست به وضعیت نخیلات استان اشاره کرد و گفت: بیش از شش میلون اصله نخل در استان بوشهر داریم که بخش عمده این نخیلات در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان و جم قرار گرفته است.

رحیم خادمی از برداشت سالانه پنج هزار تن خارک در استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد: محصولات نخیلات قبل از تبدیل شدن به خرما، ابتدا به خارک و سپس به رطب تبدیل می‌شوند که برخی نخیلات ویژه تولید خارک هستند و محصولات انها در فصل خارک برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: رطب نیز یکی دیگر از محصولات نخیلات است و به قولی خرمای نارس است که بسیاری از مردم، این محصول را بر خرما ترجیح می‌دهند و بخشی از محصول خرمای استان به صورت رطب برداشت می‌شود و حدود 20 هزار تن رطب سالانه در استان برداشت می‌شود.

رئیس بخش تحقیقات خرما و میوه‌های گرمسیری استان بوشهر افزود: محصولات خارک و رطب استان بوشهر به نقاط مختلف کشور توزیع می‌شود و دارای طرفداران زیادی است.

کد خبر 2333025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha