۱۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۵۴

بنیاد ملی عفاف و حجاب تشکیل خواهد شد

بنیاد ملی عفاف و حجاب تشکیل خواهد شد

جلسه بررسی راهکارهای اجرای مصوبه «سیاست های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که به بررسی پیش‌نویس اساسنامه بنیاد ملی عفاف و حجاب اختصاص داشت، اعضا نظرات خود را پیرامون  این پیش نویس ارائه کردند.

نیاز به تعریف مشخص و رسمی از مفهوم نظارت و پایش عفاف و حجاب، حمایت مادی و معنوی از توسعه عفاف و حجاب، توجه به لزوم شناسایی نیازهای مرتبط با عفاف و حجاب، لزوم تقسیم کار ملی بین دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی در زمینه عفاف و حجاب و توجه به برنامه‌هاي اجرایی  سیاست‌های مصوب عفاف و حجاب توسط دستگاه‌های دولتي و غيردولتي از جمله مواردی بود که توسط اعضا مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است که بنیاد ملی عفاف و حجاب با توجه به ضرورت ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت‌های مرتبط با حوزه حجاب و عفاف، در جهت اجرایی شدن اهداف بند  راهبردهای ملی و بندهای 13 تا  17 اقدامات ملی راهبرد کلان پنجم نقشه مهندسی فرهنگی کشور مصوب جلسه  731شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از تصویب اساسنامه این بنیاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی، تشکیل خواهد شد.

همچنین اجرای مصوبات اين بنياد به صورت هماهنگ در سطوح ملي توسط دستگاه‌هاي دولتي و حاكميتي انجام خواهد شد.

کد خبر 2346366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha