۲۱ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۵۳

چیت چیان:

انشعاب آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود/ کاهش 50درصدی ظرفیت سد طالقان

انشعاب آب مشترکان پرمصرف قطع می‌شود/ کاهش 50درصدی ظرفیت سد طالقان

قزوین- خبرگزاری مهر: وزیر نیرو با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص آبی در کشور برای کنترل مصرف، مصمم به استفاده از اهرم جریمه هستیم، گفت: با توجه به وضعیت کم آبی در کشور و ضرورت مقابله با مشکلات موجود، مشترکان پر مصرف جریمه و انشعاب آنها قطع می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید چیت چیان دوشنبه شب در پایان سفر یک روزه به استان قزوین برای افتتاح نیروگاه بادی 20 مگاواتی کهک تاکستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در حال حاضر با توجه به خشکسالی های ممتد سالهای اخیر و افزایش گرما و میزان مصرف مشترکان با جدیت مصمم هستیم به دلیل شرایط خاص آبی در کشور برای کنترل مصرف از اهرم جریمه استفاده کنیم و انشعاب کسانی که بیش از حد معمول مصرف کنند، قطع می شود.

وی افزود: در برخورد با متخلفان و مشترکان پرمصرف اولویت در شهرهایی است که با بحران جدی کمبود آب مواجه هستند.

ظرفیت سد طالقان تا 50 درصد کاهش یافته است

وزیر نیرو در خصوص سهم آب استان قزوین از سد طالقان هرچند جواب صریحی نداد اما گفت: سد طالقان مانند برخی سدهای کشور به دلیل بارشهای کم حتی تا 50 درصد هم پر نشده و برای تامین آب در تهران و البرز مدیریت منابع کرده ایم و با جدیت در تامین آب مورد نیاز مردم اقدام شده است.

چیت چیان در خصوص سد نهب هم گفت: خوشبختانه دو سد فعال در استان قزوین داریم که سد نهب با ظرفیت 120 میلیون مترمکعب در تامین آب غرب استان نقش مهمی خواهد داشت که این سد 18 میلیارد تومان اعتبار مصوب دارد که اوراق مشارکت هم فروخته شده و برای افزایش اعتبارات توسط نمایندگان در 30 ماه اجرا می شود.

وزیر نیرو یادآورشد: سیاست وزارت نیرو، توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر است و باید غفلت های سالهای گذشته جبران شود لذا امروز با قوانین مجلس و سیاست های دولت شتاب قابل توجهی را در این زمینه شاهد هستیم.

چیت چیان بیان کرد: سیاست حمایتی خرید تضمینی برق تولیدی توسط بخش خصوصی و نیز پرداخت قیمت سوخت صرفه جویی شده به مدت دو سال برای بخش خصوصی که ساخت نیروگاههای بادی را انجام دهد و تامین تسهیلات مورد نیاز سرمایه گذاران از محل صندوق توسعه ملی و پرداخت 50 درصد از هزینه اولیه سرمایه گذاری توسط دولت از برنامه هایی است که در حمایت از توسعه انرژی های نو صورت خواهد گرفت که به صورت جدی می تواند انرژی های نو را دچار تحول کند تا از مزیت این انرژی ها بیشتر برخوردار شویم.

وی افزود: نیروگاه بادی کهک تاکستان از واحدهای بزرگ و شاخص کشور است که توسط شرکت مپنا ساخته شده که هم اینک هشت واحد پیش بینی شده و در فازهای بعدی 32 واحد دیگر راه اندازی خواهد شد تا مجموعه این سایت به 40 توربین با ظرفیت 100 مگاوات خواهد رسید.

وزیر نیرو گفت: با شرکتهای بخش خصوصی دیگرهم قراردادهایی منعقد کرده ایم و سال گذشته 9444.5 مگاوات قرارداد برای احداث نیروگاهای تجدید شونده به ویژه بادی منعقد شده است و در چند سال آینده شاهد تحول جدی در توسعه نیروگاه های تجدید شونده خواهیم بود.

وزیر نیرو تعداد سدهای در دست ساخت در کشور را 100 سد اعلام کرد.

کد خبر 2348116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha