۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۵۹

منصور برزگر:

پاداش قهرماني كشتي گيران بعد از 45 سال چه بود؟

پاداش قهرماني كشتي گيران بعد از 45 سال چه بود؟

عضو شورای فنی تیمهای ملی کشتی آزاد گفت: كشتي گيران ما بعد از 45 سال خارج از خانه به عنوان قهرماني جهان دست يافتند، اما هيچ توجهي به اين افتخار بزرگ نشد.

به گزارش خبرگزاري مهر؛‌ منصور برزگر با بيان اين مطلب اظهار داشت: تیم ایران سال گذشته پس از 45 سال خارج از ایران قهرمان جهان در رشته کشتی آزاد شد، اما هیچ توجهی به این افتخار بزرگ نشد. آیا به کشتی گیر ما حتی به اندازه یک دهم یک ورزشکار برخي رشته ها توجه می شود که فقط انتظار مدال آوری از آنها مي رود؟

وي ادامه داد: اگر می گویند کشتی ورزش ملی کشور است نه به خاطر مدال آوری نیست بلکه کشتی ریشه دیرینه و هزاران ساله در فرهنگ و ادب ما دارد. در این میان از ابتدای حضور این رشته در رویدادهایی همچون المپیک و بازی های آسیایی همیشه از جامعه کشتی انتظار مدال آوری بوده و این در حالی است که کشتی گیران با کم لطفی مسئولان روبرو هستند.

دارنده مدال نقره المپیک 1976 تصریح کرد: کشتی جزئی از معنویت و ریشه ماست اما نه از نظر اقتصای و نه از نظر معنوی به کشتی توجه نمی شود و تمام توجه فقط در آستانه رویدادهای مهم و ظاهری است كه پس از آن هم کشتی گیران تا مسابقات بعدي فراموش می شوند.

برزگر در پایان ابراز امیدواری کرد کشتی ایران در دو رویداد مهم پیش رو نیز با تمام وجود به مصاف رقبای خود برود.

 

کد خبر 2352966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha