۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۰

همتی در گفتگو با مهر:

67 شکارچی غیرقانونی در کرمانشاه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند

67 شکارچی غیرقانونی در کرمانشاه دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند

کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: با تلاشهای شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه و همکاری مردم، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 67 شکارچی غیرقانونی در طبیعت این استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

تورج همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کرمانشاه جزو استانهایی است که از نظر تنوع زیستی در جایگاه ممتازی قرار دارد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این ویژگی و برتری زیستی در استان کرمانشاه نشات گرفته از نزدیکی و قرابت با رشته کوه زاگرس می باشد، گفت: همین طبیعت و محیط زیست زیبا و متنوع خود باعث شده است که وظایف این سازمان ومحیط بانان آن نیز چند برابر شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر داشتن جنگلها و چشم اندازهای طبیعی جزو استانهی وسیع کشور نیز محسوب می شود، افزود: متاسفانه سازمان محیط زیست استان کرمانشاه به اندازه کافی پرسنل و محیط بان برای حفاظت از محیط زیست در اختیار ندارد از همین رو از مردم درخواست داریم که خود آنها حافظان طبیعت باشند.

همتی گفت: یکی دیگر از مشکلات موجود در استان کرمانشاه، پدیده شکار غیرمجاز است. این امر امروزه به تفریح و سرگرمی برخی از افراد تبدیل شده است که به شدت محیط زیست و تنوع جانوری کرمانشاه را تهدید می کند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هر ساله یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه اقدام به دستگیری و توقیف شکارچیان قانون شکن و متخلف می کند.

وی با اشاره به اینکه برای مبارزه جامع تر و بهتر با شکارچیان متخلف، نیازمند مشارکت و همراهی مردم هستیم، اظهار داشت: با تلاشهای شبانه روزی یگان حفاظت این اداره کل و نیز همکاری و همراهی مردم، از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 67 شکارچی غیرقانونی در طبیعت این استان دستگیر و تحویل مقامات قضایی داده شده اند.

همتی با اشاره به اینکه این عمل شکارچیان غیرقانونی باعث از بین رفتن گونه های جانوری نادر در این استان خواهد شد، افزود: متاسفانه بسیاری از پرندگان در معرض انقراض مورد هدف و شکار این شکارچیان متخلف در استان کرمانشاه هستند.

وی با اشاره به اینکه دستگیری شکارچیان متخلف در استان کرمانشاه نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد داشته است، گفت: کبک، تیهو، کبوتر، دراج و ماهی و... بیشترین گونه های جانوری است که توسط شکارچیان غیرمجاز در استان کرمانشاه شکار می شوند.

کد خبر 2353167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha