۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۳

تشریح آخرین وضعیت سرخابی‌ها، خصوصی‌سازی، هزینه و اسپانسرهای آنها

تشریح آخرین وضعیت سرخابی‌ها، خصوصی‌سازی، هزینه و اسپانسرهای آنها

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش در واگذاری سرخابی ها با بیان اینکه پرسپولیس و استقلال برای اولین بار با پول توجیبی خودشان بسته شده‌اند، گفت: از مجموع هزینه‌هایی که این دو باشگاه داشته‌اند، 80 درصد توسط اسپانسرها پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین اعضای هیات مدیره برای باشگاه پرسپولیس و خصوصی سازی این دو باشگاه یکی از کارهایی بود که طی چند ماه گذشته در وزارت ورزش و جوانان انجام شد. امیررضا خادم در نشستی که امروز داشت در مورد آخرین وضعیت این دو تیم برای خصوصی سازی و همچنین بودجه هایی که تاکنون صرف کرده اند توضیحاتی را ارایه کرد.

معاون وزیر ورزش در رابطه با خصوصی سازی سرخابی ها گفت: قرار بود که امروز نشستی با وزیر اقتصاد و دادگستری داشته باشیم که کنسل شد اما طی چند روز آینده این نشست را برگزار خواهیم کرد چون به طور جدی پیگیر خصوصی سازی این دو باشگاه هستیم.

وی تصریح کرد: امسال برای اولین بار پرسپولیس و استقلال با پول توجیبی خودشان تیمشان را بستند بدون این که اما و اگری در کارشان باشد. تا به امروز پرسپولیس 12 میلیارد و استقلال 10 میلیارد هزینه کرده است که 80 درصد آنها توسط اسپانسرها و بقیه از محل طلب هایی کمه داشتند تامین شده است.

خادم با بیان این که هیچ مشکلی با اسپانسر استقلال وجود ندارد  گفت: اسپانسر استقلال تا یک ماه آینده کل تعهداتش را پرداخت خواهد کرد. البته او می توانست به تعهدات مالی اش تا پایان فصل عمل کند اما طی یک ماه آینده کل مبلغ 20 میلیارد را تسویه می‌کند.

وی در مورد اسپانسر پرسپولیس گفت: تا به امروز 10 میلیارد از طرف اسپانسر پرسپولیس پرداخت شده است. سایر مبلغ هم طبق تفاهمنامه ای که شده به صورت چک آمده است فقط این که امیدواریم اسپانسر پرسپولیس به تعهدات خود عمل کند.

نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی ها در این زمینه گفت: هفته پیش با رئیس سازمان خصوصی جلسه داشتیم، وی تاکید داشت که طی سه ماه آینده مزایده لازم در این زمینه برگزار خواهد شد. من به صراحت اعلام می کنم از یکی دو ماه گذشته وزرات ورزش و جوانان هیچ وظیفه ای در مقابل واگذاری سرخابی ها ندارد و سازمان خصوصی و وزارت اقتصاد و دارایی باید از این به بعد پاسخگوی این موضوع باشد اما با روندی که طی می شده قطعاً تا انتهای سال خصوصی این دو باشگاه محقق خواهد شد.

امیررضا خادم در پایان گفت: قرار بود از یک ماه پیش دو تیم حسابرسی در این دو باشگاه مستقر شود که البته در این زمینه تاییدیه سازمان حسابرسی و وزارت اقتصاد و دارایی لازم است. منتظر مستقر شدن آنها هستیم و امیدواریم  در جلسه ای که وزرای ورزش، اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان خصوصی در این زمینه دارند، نتایج خوبی حاصل شود.

کد خبر 2353242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha