۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۱۷

خادم در نشست خبری 2:

دایی می‌تواند مدعی دخالت دولت در قراردادش شود/ قصور فدراسیون فوتبال مشهود است

دایی می‌تواند مدعی دخالت دولت در قراردادش شود/ قصور فدراسیون فوتبال مشهود است

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در رابطه با قراردادهای اعلام شده از سوی باشگاه‌ها با بیان اینکه اگر مسئولان فدراسیون فوتبال فکر می‌کردند سقف 15 میلیارد تومان کم است، باید آن را بیشتر می کردند، گفت: مگر می‌شود فدراسیون فوتبال نسبت به اتفاقات بی‌توجه باشد و خود را کنار بکشد، اگرچه قصور و کم‌توجهی فدراسیون فوتبال در دوره‌های مدیریتی مختلف کاملا مشخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم در ادامه نشست خبری خود درباره شکایت های اسپانسرهای قبلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و مسدود شدن حساب های این دو باشگاه گفت: من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و آن را از شما می شنوم ضمن اینکه اگر قرار بر شکایت باشد باید از ما شکایت کند.

مدیرعامل پرسپولیس در چارچوب تصمیمات هیات مدیره حرکت کند
وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه نشست شب گذشته اعضای هیات مدیره پرسپولیس نتایج خوبی داشت و ظاهرا اوضاع آرام شده است، آیا این موضوع به معنی تثبیت عدم اضافه شدن یا کم شدن فردی به هیات مدیره است؟ گفت: بر اساس اعلام رسمی وزارت اقتصاد و دارایی، اعضای هیات مدیره پرسپولیس باید 7 نفر باشند بنابراین با رفتن استیلی و خروج رحیمی از هیات مدیره مشکلی نداریم ضمن اینکه تاکنون هم در این باره نکته ای از طرف وزارت مطرح نشده است. همچنین باید بگویم مدیرعامل براساس پیشنهاد وزارت ورزش به هیات مدیره انتخاب شده و امروز باید در چارچوب تصمیمات هیات مدیره حرکت کند. نبض کار باشگاه در دست هیات مدیره است.

معاون وزیر ورزش تاکید کرد: از تصمیماتی که تا حالا گرفته شده بر اساس درخواست های کادر فنی بوده البته در حد مقدوراتی که در باشگاه وجود داشته است پرسپولیس و استقلال 18 و 15 میلیارد سقف بودجه امسال‌شان است که سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. طبیعتا با این هزینه همه تیم ها امکان انتخاب داشتند، اما پرسپولیس یکی از تیم هایی است که کمترین تغییر را داشته است. با شاکله سال قبل بازی کرده و نتایج قابل قبولی هم داشته است.

وجود پرسپولیس و استقلال به حاشیه‌هایشان است
خادم با اشاره به صحبت های اخیر مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: این صحبت ها سوال هایی برای ما ایجاد کرده بود که البته پاسخ آنها داده شده. صحبت های رحیمی خطاب به روحانی و مجلس برای برطرف شدن مشکلات مالی بود. در کل فشار زیادی بر روی مدیرعامل و هیات مدیره است. در این میان اختلاف نظرهایی هم وجود دارد که ممکن است جدی هم شود اما اگر نظر یک فرد اعمال نشد، نباید مطبوعاتی شود. در کل این را بگویم که اگر روزی پرسپولیس و استقلال بدون حاشیه نباشند، دیگر پرسپولیس و استقلال نیستند. این دو تیم اگر حاشیه نداشته باشند اصلا وجود ندارند. اگر ما روزی مدعی شده بودیم آرامش را به این دو تیم برمی گردانیم منظورمان رسیدگی به آشفتگی ها و بهم ریختگی های مالی بود که بی انصافی است اگر بگوییم به آرامش مورد نظر در این زمینه نرسیده ایم.

چرا سقف قراردادها بیشتر از 15 میلیارد انتخاب نشد
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر قراردادهای اعلام شده از سوی باشگاه ها به یک نکته اشاره کرد و گفت: جایگاه تخصصی فوتبال خود فدراسیون فوتبال است این انتظار را داریم که وقتی فدراسیون و سازمان لیگ چارچوبی تعیین می‌کند اجرای آن را هم در دستور کار قرار دهد. 15 میلیارد تومان سقف پیشنهادی خود فدراسیون و سازمان لیگ بود اگر فکر می کردند 15 و 17 میلیارد سقف کمی است، باید آن را بیشتر می کردند.

قصور و کم‌توجهی فدراسیون فوتبال کاملا مشخص است
معاون وزیر ورزش ادامه داد: در پاسخ به پرسش مطرح شده هم باید بگویم بازیکنی بوده که سال گذشته قرارداد یک میلیارد و 500 میلیون تومانی بسته، اما آن را به طور کامل نگرفته است. بنابراین چنین قراردادی بی خودی بسته شده است. این بازیکن اما می داند امسال چقدر پول در جیب باشگاه است و اگر با رقم پایین تر قرارداد ببندد، آن را به طور کامل می گیرد. مگر می شود فدراسیون فوتبال نسبت به اتفاقات بی توجه باشد و خود را کنار بکشد؟ قصور و کم توجهی فدراسیون فوتبال کاملا مشخص است و این موضوع در دوره های مختلف مدیریتی افتاده است همه ما مظلوم پرست هستیم و از عدالت محوری به دور.

دایی می‌تواند مدعی دخالت دولت در قراردادش شود
خادم همچنین در مورد علی دایی و قرارداد وی گفت: برای علی دایی و علی دایی ها قرارداد کتبی بسته شده است آیا درست است ما به عنوان وزارت ورزش قراردادی که در دوره قبل بسته شده را نادیده بگیریم و بگوییم خودت برو پیگیر باش آن هم مقابل چه کسی؟! علی دایی و امیر قلعه نویی کسانی هستند که مردم آنها را می خواستند امروز که پرسپولیس باخت داشته را نبینید طی شش ماه پیش مردم می خواستند علی دایی بماند و قرارداد دایی ثبت شد.

وی ادامه داد: این دو تیم دولتی هستند پس این حق برای دایی محفوظ است که بگوید دولت در قراردادش دخالت کرده که اگر چنین شود همان اتفاقاتی که قبلا برای فوتبال افتاده بود، تکرار می شود هرچند تصور ندارم دایی چنین کاری کند.

از مناظره با دادکان پاسخ هایم را نگرفتم
امیررضا خادم همچنین به مناظره ای که با محمد دادکان داشت اشاره کرد و گفت: هر چه می خواستم گفتم اما پاسخی که می خواستم را نشنیدم. هر چند آنچه منعکس شد باعث گله مندی من است اگر عین گفته ها مطرح می شد بحثی نداشتم، اما اینکه بخشی از این مناظره پرحجم بود و بخش دیگر نه، جالب نیست من منتقد این موضوع هستم و آن را کم لطفی می‌دانم.

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: این موضوع باعث توقف درجا زدن و احتیاط کسانی می شود که فردا جای من می نشینند. اگر طی سال های گذشته مدیریت استفاده درست از اهالی فوتبال می کرد، چنین اتفاقاتی نمی افتاد. سر گاو مدت ها است در کوزه است و در حال خفه شدن و حالا ما گذاشته ایم تا تنفس کند. حالا باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم. این کاری است که تا الان توانستیم انجام دهیم اگر می گویند من نباید این مسئولیت را قبول می کردم و او (دادکان) باید این سمت را می پذیرفته بگوید طی 5- 6 ماه گذشته چه کاری باید می کردیم که انجام ندادیم.

مشکل کشتی گیران پرسپولیس به من مربوط نبود
نماینده تام الاختیار وزیر ورزش و جوانان در واگذاری سرخابی ها در مورد اینکه آن زمان که کشتی گیران باشگاه پرسپولیس دچار مشکل شده بودند، دوستان کشتی گیر شما انتظار ورود از شما داشتند، گفت: پس در این صورت مدیرعامل و اعضای هیات مدیره چکار می کردند؟ آن یک بحث حقوقی بود و سوءاستفاده حقوقی شد. دلیلی نمی بینم به بحث حقوقی آن ورود کنم این صحبت ها اگر مطرح شد، بخاطر این بود که بعضی ها می خواستند مانند من عکسشان چاپ شود!

حامی همه شدم؛ مدیرعامل، اسپانسر و هیات مدیره
امیررضا خادم در پایان خاطر نشان کرد: این دوران می گذرد و این مسئولیت ها برای هیچکس نمی ماند. من تا دو ماه پیش حامی مدیرعامل بودم! 20 روز پیش حامی اسپانسر شدم و از هفته پیش هم حامی هیات مدیره! من باید بد و بدتر را درست کنم هر آن که پرسپولیس و استقلال خواستند در اختیارشان گذاشته شد البته با در نظر گرفتن اینکه بدهی این دو باشگاه بالای 50 میلیارد بود و ما نمی توانستیم همه آن را بپردازیم. بخشی را باید تامین می کردیم و بخش دیگر به عهده اسپانسر بود.

کد خبر 2353187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha