۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۲۸

در نشست خبری خادم مطرح شد؛

28 سوال نمایندگان مجلس از وزیر ورزش/ برای رفع معارضین 4 هزار میلیارد نیاز است

28 سوال نمایندگان مجلس از وزیر ورزش/ برای رفع معارضین 4 هزار میلیارد نیاز است

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان عملکرد شش ماهه خود در این حوزه را تشریح کرد. وی در این میان به مواردی مانند تغییر 17 مدیر استانی، 28 سوال نمایندگان مجلس از وزیر، افزایش 120 درصدی بودجه، نیاز به بوده 4 هزار میلیاردی برای رفع معارضین و ... اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم در نشست خبری که به مناسبت در پیش بودن هفته دولت امروز سه شنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد فعالیت خود در حوزه هایی که مسئولیت آ نها را بر عهده دارد را طی شش ماه گذشته تشریح کرد.

تغییر 17 نفر از مدیران استانی طی شش ماه
وی به فعالیت های تصورت گرفته در بخش امور استان ها اشاره کرد و گفت: طی این مدت 17 نفر از مدیران استانی تغییر کرده اند که از میان آنها دو نفر بازنشسته بودند، 9 نفر به پایان دوره ماموریت خود رسیده بودند و 5 نفر دیگر هم به دلیل مختلف جابجا شدند. البته چند تغییر دیگر هم در دستور کار داریم که طی چند روز آینده در استان های خراسان شمالی، بوشهر و مازندران انجام خواهد شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در این زمینه ادامه داد: برخی از مدیرانی که تغییر کرده اند اتفاقاً عملکرد قابل توجهی هم داشته اند اما به هر حال ما هم در وزارت ورزش و جوانان و در رابطه با مدیران استانی به موضوعاتی توجه داریم. آنها باید همراهی و حمایت های لازم را از طرف استانداری و نمایندگان مجلس به دنبال خود داشته باشند. در حالی که برخی مدیران از این شرایط به دور بودند و درخواست هایی برای تغییرشان بود.

نظارت بر عملکرد استانها جدی تر از گذشته شده است
این مقام مسئول به استقرار تیم کارشناسی در وزرات ورزش و جوانان و در حوزه استان ها طی شش ماه گذشته اشاره کرد و گفت: این یک اتفاق خاص و منحصر به فرد بود که افتاد. پیش از این کمترین نظارتی بر عملکرد استانها می شد اما امروز با تشکیل گروه های فعال در استانها تلاش داریم جدی تر متفاوت تر از گذشته نظارت بر عملکرد استانها را انجام دهیم.

28 سوال نمایندگان مجلس از وزیر ورزش
امیررضا خادم به فعالیت های صورت گرفته در بخش مجلس اشاره کرد و گفت: طی این مدت 28 سوال از وزیر شد که تا به امروز 22 سوال پس گرفته شد و 6 سوال باقی مانده هم در حال بررسی است. در این میان تنها یک سوال از مجموع 28 سوال نمایندگان ورزش به کمیسیون رسید که پاسخ داده شده به آن نمایندگان را قانع کرد.

افزایش 120 درصدی بودجه
وی یادآور شد: طی این مدت ما به خاطر شفاف سازی در فوتبال نامه تقدیری با امضای 150 نماینده مجلس دریافت کردیم. ضمن این که از دیگر فعالیت های انجام گرفته در این حوزه باید بگویم که پیگیر بودجه ورزش بودیم. البته به خاطر رای نیاوردن سه وزیر پیشنهادی تا روزهای نزدیک به عید بودجه را پیگیری می کردیم و در نهایت 120 درصد افزایش بودجه داشتیم. بر این اساس بودجه ورزش را از 150 میلیارد تومان به 1200 میلیارد تومان افزایش دادیم که البته عمده این بودجه در اختیار نمایندگان در استان ها است که باید در بخش ورزش هزینه کنند.

160 معارض و نیاز به بودجه 4 هزار میلیاردتومانی برای رفع معارضین
امیررضا خادم در رابطه با فعالیت هایی که در حوزه حقوقی انجام شد به این موارد اشاره کرد: نزدیک به 160 معارض حقیقی و حقوقی داریم که 90 مورد برای تهران، اردبیل و فارس است. زمانی که کلنگ برخی از ورزشگاه ها خورده شده اسناد به نام آن سیستم ورزش کشور نبود و به همین دلیل امروز معارضین زیادی داریم. پولی که باید برای رفع معارضین داده شود نزدیک به 4 هزار میلیارد تومان است.

لغو حکم تصرف 50 هکتار ورزشگاه تختی توسط بنیاد مستضعفان
معاون پارلمانی و حقوقی و امور استانهای وزیر ورزش و جوانان در ادامه صحبت های خود گفت: از طرف دیگر 3500 طرح نیمه تمام ورزشی داریم که برای تکمیل آنها 8 هزار میلیارد تومان بودجه لازم است. یکی از این ورزشگاه ها، ورزشگاه تختی تهران است که بنیاد مستضعفان برای 50 هکتار آن حکم تصرف گرفته بود اما واحد حقوقی وزارتخانه با ارتباطی که با مدیریت جدید بنیاد مستضعفان گرفت این حکم را متوقف کرد تا زمان لازم برای دفاع داشته باشد. حتی حساب هایی که توسط بنیاد در اداره کل ورزش تهران مسدود شده بود نیز باز شد.

اتمام ورزشگاه نقش جهان تا 1.5 سال آینده
خادم در مورد ورزشگاه نقش جهان و بحث معارضین آن نیز اظهار داشت: حسابهای استان اصفهان مدتها بود که مسدود شده بود اما با رایزنی های انجام شده با معارضین تعامل شد و حسابها باز شد. در این میان با 4 اسپانسر (کارخانه فولاد، شهرداری، یک فرد خصوصی و یک شرکت خصوصی) مذاکره شد تا کار را به دست بگیرند. تا چند روز آینده هم تصمیم نهایی در مورد انتقال این طرح به استان گرفته می‌شود که در این صورت می توان امیدوار بود طی یک تا 1.5 سال آینده نقش جهان به اتمام برسد.

کد خبر 2353218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha