۲۹ مرداد ۱۳۹۳، ۱۷:۰۰

متخصص بازاريابي اينترنتي:

ايران فرصت هاي بزرگي در زمينه بازاريابي اينترنتي دارد/ بايد زبان بازار هدف را بشناسيم

ايران فرصت هاي بزرگي در زمينه بازاريابي اينترنتي دارد/ بايد زبان بازار هدف را بشناسيم

بندرعباس - خبرگزاري مهر: متخصص حوزه بازاريابي اينترنتي و گردشگري گفت: حدود 9 میلیون نفر به شکلی در فیس بوک به ایران علاقه مندی نشان دادند که این فرصت بزرگی برای این کشور در زمينه بازاريابي است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریستین هاجسون ظهر چهارشنبه در همایش بین المللی تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی و گردشگری شهری در بندرعباس، با بيان اينكه بايد به دنبال توسعه گردشگری باشيم، عنوان كرد: من 15 سال است كه كار بازريابي اينترنتي را انجام می دهم و كشورهاي مختلف جهان سفر کرده ام اما بايد بگويم که در سفر به ايران، من عاشق ایران و مردم آن شده ام.

وي درباره بازاریابی اینترنتی، گفت: در اين زمينه ما بايد با همه بازارهای مهم ارتباط برقرار کنیم و همچنين باید به زبان آنها صحبت کنیم چون مهم است که اگر بازار هدف ما به عنوان مثال چین، لهستان و يا روسیه است به زبان بازار مورد نظرتان صحبت کنید.

اين متخصص حوزه بازاريابي اينترنتي و گردشگري به طراحی وب سایت براي هر بازار هدف کشور اشاره كرد و افزود: اگر محصولات مختلفي عرضه مي كنيم بايد در وب سايت صفحات اختصاصی داشته باشیم چون اين طور مردم می فهمند چه چیز می فروشید و علاقه مند به خريد مي شوند و بايد درباره محصول اطلاعات خوبی ارائه دهیم.

هاجسون اینترنت را کانال مناسبي براي بازاریابی دانست و بيان داشت: ما بايد فرصت های خود را به خوبي بشناسيم و کار دیجیتالی کنیم.

وي با اشاره به فرصت هاي مهم ايران در اين زمينه، خاطرنشان كرد: من در 12 ماه گذشته دیدم كه حدود 9 میلیون نفر به شکلی در فیس بوک به ایران علاقه مندی نشان دادند که این فرصت بزرگی است برای این کشور در زمينه بازاريابي است.

نويسنده كتاب "بازاريابي جهاني، شبكه هاي اجتماعي" ادامه داد: برای بندرعباس نيز فرصت ها زیاد است و فقط باید تجزیه و تحلیل داشته باشيم و اگر مي خواهيم این بندرعالی را دیجیتالي کنیم بايد به مخاطب فكر كنيم و فرصت ها را بشناسيم.

هاجسون با اشاره به بازاریابی چند کاناله، تصريح كرد: اين یعنی کانال های صحیح را براي بازاريابي پیدا كردن و مدیریت روابط مشتری همواره در کسب و کار مهم است.

وي با بيان اينكه شبكه هاي اجتماعي اجازه می دهد افراد به صورت مستقیم صحبت کنند و نظر دهند، اضافه كرد: از این امکانات مي توان هوشمندانه در زمينه بازاريابي استفاده کرد.

عضو هيئت مديره شركت بين المللي Bing اظهار داشت: اینترنت شروع و پایان دنیا نیست بلکه قسمتی از کار است و هنوز دوست دارم روزنامه و کتاب بخوانم و يا تلویزیون تماشا كنم و رادیو گوش دهم اما  اینترنت ابزاري حیاتی و مهم در كار بازرايابي است.

همایش بین المللی تجارت الکترونیک، اقتصاد و گردشگری شهری با حضور استاندار هرمزگان و تعدادی از کارشناسان و صاحبنظران بین المللی این رشته روز چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.

در این همایش که با همکاری استانداری هرمزگان و شرکت آذرک هولدینگ درحال برگزاری است ،پس از استاندار هرمز گان ،کریستین هاجسون عضو هیات مشاوره بین المللی شرکت bing و کسپر زیمنسکی به عنوان استراتژیست کیفیت جستجو در گوگل سخنرانی کردند.

بس ون دن بلدbas van den beld استاد مدرسه تجارت و متخصص بازاریابی و برند سازی اینترنتی به همراه خوزه ال ترو چادو jose l.truchado موسس و مدیرعامل آژانس های انلاین مسافرتی در اسپانیا به همراه الاین هیروکس alain heureux به عنوان رییس انجمن تجاری بازاریابی تعاملی و دیجیتالی اروپا و حمید سپیدنام متخصص بین المللی تبلیغات گوگل نیز مباحث آموزشی خود را ارائه کردند.

کد خبر 2354183

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha