۹ مهر ۱۳۸۴، ۱۴:۲۶

طالب خان شهيدي اركستر سمفونيك مسكو را به صحنه مي برد

طالب خان شهيدي، رهبر اركستر تاجيكي كه چندسالي است در ايران فعاليت مي كند، هفته آينده به اجراي آثاري به همراه اركستر بزرگ شهر مسكو مي پردازد.

"طالب خان شهيدي" آهنگساز و رهبر اركستر در گفت وگو با خبرنگار موسيقي "مهر"، ضمن اعلام اين خبر افزود: 7 و 8 اكتبر ( جمعه و شنبه هفته آينده) در شهر مسكو كشور روسيه به همراه اركستر سمفونيك بزرگ اين شهر كه اصلي ترين اركستر روسيه محسوب مي شود، قطعاتي را به صحنه مي برد.

طالب خان شهيدي در حال رهبري اركستر سمفونيك تهران در بيستمين جشنواره موسيقي فجر

شهيدي در مورد قطعات انتخابي براي اجرا گفت: سه سمفوني را براي اين اجراي انتخاب كرده ام كه در آنها تم هاي آذري را هم گنجانده ام. 

وي كه در طول دو سال گذشته همكاري مستمري با اركستر سمفونيك تهران و همچنين اركستر موسيقي ملي ايران چه در زمينه آهنگسازي و تنظيم و چه در زمينه رهبري داشته است، در مورد اجراي اركستر موسيقي ملي ايران در شب هاي گذشته گفت: اركستر در حال حاضر در وضعيت خوبي است، اما اي كاش كه تمرين آن به خصوص با آقاي قولوف بيشتر از دو روز بود تا ايشان مي توانستند بيشتر حس قطعات را منتقل كنند.

طالب خان شهيدي كه داراي درجه دكتراست و صاحب 5 اپرا و 4 باله و همچنين آثار زيادي براي اركستر سمفونيك است، در طول ماه هاي گذشته به عنوان استاد راهنما نيز در دانشكده موسيقي دانشگاه هنر مشغول بوده است، او پايان نامه هاي دانشجويان موسيقي را در ايران بسيار خوب خواند و اسن استعدادهاي جوان را آينده موسيقي ايران دانست.

کد خبر 235923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha