۲۲ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

رحیمی:

اهدای کتاب در خراسان شمالی رشد چشمگیری داشت

اهدای کتاب در خراسان شمالی رشد چشمگیری داشت

بجنورد – خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی از رشد چشمگیر اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی علامه دهخدا به خبرنگاران گفت: در شش ماهه نخست امسال اهدای کتاب از سوی ادارات، سازمانها و مردم رشد خوبی داشته به طوری که طی این مدت بیش از 12 هزار نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان اهدا شده است.

وی اظهار داشت: با واگذاری کتابهای بلا استفاده در ادارات، سازمانها و منازل که به مرور زمان از ارزش محتوایی آنان کاسته شده یا مورد استفاده قرار نمی گیرند، ضمن تجهیز کتابخانه های عمومی این کتب در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

رحیمی تصریح کرد: تمامی کتابخانه های عمومی سطح استان و پایگاهای جمع آوری کتاب آماده دریافت کتب اهدایی شهروندان عزیز و سازمانها و نهادهای خصوصی و دولتی هستند.

وی ضمن تقدیر از استاندار خراسان شمالی که 800 نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد، افزود: در شش ماهه نخست امسال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیش از 300 نسخه و صدا و سیمای مرکز استان نیز یک هزار  نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی این استان اهدا کرده اند.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید استان با اشاره به اهمیت نقش مردم در اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، از  این حرکت خداپسندانه تجلیل کرد و گفت: امیدواریم که اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی استان استمرار یابد.

وی افزود: کتابخانه های عمومی دهخدای بجنورد، امام خمینی(ره) اسفراین و امام علی(ع) شیروان به ترتیب با یک هزار و 700 ، یک هزار و 400 و یک هزار جلد کتاب، بیشترین کتب اهدایی را در شش ماهه نخست امسال به خود اختصاص داده اند.

رحیمی تصریح کرد: کلیه کتب اهدایی جمع آوری شده بین کتابخانه های عمومی استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن 8 شهرستان و جمعیتی بالغ بر 867 هزار نفر 64 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی دارد.

 

کد خبر 2388915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha