۶ آبان ۱۳۹۳، ۹:۱۴

در سفر معاون وزیر خارجه به بلاروس؛

توسعه همکاری‌های ایران و بلاروس بررسی شد/ توافق برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی

توسعه همکاری‌های ایران و بلاروس بررسی شد/ توافق برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان در راس هیأتی از بلاروس بازدید و با وزیر امور خارجه و تعدادی از مقامات این کشور در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رحیم پور، معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه کشورمان در راس هیأتی از بلاروس بازدید و با وزیر امور خارجه و تعدادی از  مقامات این کشور در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو و چند جانبه گفتگو کرد.

رحیم پور دردیدار با وزیر امور خارجه بلاروس با ابراز خرسندی از وضعیت روابط دو کشور در ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، چشم انداز آینده همکاری ها را مثبت ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه بلاروس نیز در این دیدار با اشاره به روابط حسنه بین دو کشور گفت: دولت بلاروس برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران اهمیت زیادی قائل بوده و خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های اقتصادی بلاروس و ایران است.

معاون آسیا، اقیانوسیه و مشترک المنافع وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دردیدار با همتای بلاروسی خود نیز طیفی از موضوعات از جمله مسائل مربوط به همکاری سیاسی دو جانبه، چندجانبه ومنطقه‌ای را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین با معاون وزیر صنایع بلاروس دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که با حضور جمعی از نمایندگان شرکت‌های ایرانی فعال در بلاروس و شرکت‌های صنعتی بلاروسی برگزار شده بود، راه‌های تسهیل فعالیت ها و همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری بین دو کشور و رفع موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین همچنین توافق کردند تمهیدات لازم برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را فراهم کنند.

کد خبر 2411206