۱۱ آبان ۱۳۹۳، ۹:۵۰

تاسوعا و عاشورا تضمین ‌کننده انقلاب اسلامی است

تاسوعا و عاشورا تضمین ‌کننده انقلاب اسلامی است

هرمز - خبرگزاری مهر: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هرمز گفت: تاسوعا و عاشورای حسینی و زنده نگه داشتن قیام ابا عبدالله الحسین(ع) تضمین‌کننده انقلاب اسلامی و بالاترین پشتوانه آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام عبدالحمید گلزاری شنبه شب در جمع عزاداران حسینی مسجد صاحب الزمان(عج) هرمز اظهارداشت: اسلام در طول تاریخ با عاشورا و تاسوعا حفظ شده است و هیئت‌های مذهبی در زمینه هدفمندی و غنی‌سازی کیفی و محتوایی آیین‌ها و برنامه‌های تاسوعا و عاشورا گام بردارند.

وی گفت: بعد از انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای در خصوص ترویج شعائر دینی در جامعه صورت گرفت و مردم ایران اسلامی ثابت کردند، که از آیین‌ها و مراسم‌های مختلف مذهبی و دینی استقبال می‌کنند.

وی افزود: امام حسین(ع) در حقیقت برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این قیام با نثار خون خود در حقیقت راه درست زندگی کردن را به بشریت آموخت.

سرپرست اداره تبیغات اسلامی هرمز عنوان کرد: مسیر، راه و فرهنگ حسین(ع) را باید در جامعه طی طریق کنیم، همانگونه که در 32 سال گذشته ملت ایران اسلامی این مسیر را طی کردند و دهه محرم دهه آشنایی با معارف خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که توجه به فلسفه تاسوعا و عاشورا و انتقال مفاهیم این رخداد مهم در جامعه می‌تواند نقش مهمی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته باشد.

گلزاری عدم اطاعت از رسول خدا(ص) و فرامین الهی، شناخت حق از باطل و عدم شناخت جریان‌های روز و عافیت طلبی، دنیاطلبی و سهم‌خواهی را از مهم‌ترین عوامل  شکل‌گیری واقعه جاودان عاشورا عنوان کرد.

این کارشناسی مذهبی گفت: اگر چه به واسطه ارادت و عشق و اعتقاد به مکتب حسینی و فرهنگ ناب علوی در این ایام عزادار و در سوگ فرزند زهرا(س) همه نالان هستیم، اما قطعاً و به طور یقین یکی از وظایف شیعیان حضرت سید الشهدا(ع) درس گرفتن از مکتب عاشورا و حسین(ع) است.

حجت السلام گلزاری عنوان کرد: امام خمینی(ره) فرمودند، این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است و این ماه‌های به دلیل برگزاری جلسات مختلف مذهبی در آن‌ها فرصت خوبی جهت اشاعه نکات مختلف دینی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: باید روحیه حماسی و معنوی و پایبند بودن بر اصول و ارزش‌ها را در هر شرایط سرلوحه کار خود قرار دهیم و جذابیت خاص مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی نزد مردم دلیل بر ارتباط فطرت انسان‌ها با فرهنگ تاسوعا و عاشورا است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی هرمز اظهار کرد: باید مراسم تاسوعا و عاشورا امسال به مراتب بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود، زیرا پاسداشت قیام خونین عاشورا و نهضت حسینی از جمله افتخارات مردم کشور است و هیئت‌ها نسبت به غنابخشی فکری و محتوایی مجالس و مراسم سوگواری در زمینه ارتقای تعمیق بصیرت و معرفت اقشار و آحاد جامعه درباره فلسفه، عمق و ابعاد حماسه حسینی و مقابله با تحریفات و اکاذیب پدید آمده در این زمینه گام بردارند.

حجت السلام گلزاری  خواستار برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز ظهر تاسوعا و عاشورا و مراسم‌های  مختلف در این ایام شد و با تأکید بر اینکه، باید امروز امت و جهان اسلام در ادامه این حرکت ارزشمند الهی تلاش کنند، گفت: اگر امروز بصیرت و معرفت حسینی و درس‌های گرفته شده از مکتب حسینی نباشد چه بسا ما هم به خطا برویم و نتوانیم مکتب حسین را یاری کنیم، زیرا دشمنان از رشد بیداری جهان اسلام به تاسی از فرهنگ عاشورا واهمه دارند و می‌کوشند تا زمینه انحرافات فرهنگ غنی اسلام را فراهم آورند.

کد خبر 2414172