۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۱۲:۳۷

لنگري در گفتگو با مهر تاکید کرد:

لزوم استاندارد بودن منابع آموزشی توزیع شده در مدارس خراسان شمالی

لزوم استاندارد بودن منابع آموزشی توزیع شده در مدارس خراسان شمالی

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل آموزش و پرورش خراسان شمالي بر استاندارد بودن کلیه منابع آموزشی که در مدارس و آموزشگاههای استان توزیع می شود تاكيد كرد.

سید محمد لنگری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: تمامی منابع آموزشي كه در آموزشگاه هاي اين استان توزيع مي شوند بايستی داراي مجوز استاندارد از سازمان پژوهش و برنامه ريزي باشند.

وی با بيان اينكه منابع آموزشي و تربيتي در فرايند ياددهي و يادگيري دانش آموزان نقش مهمي دارد، اظهار داشت: اين منابع شامل بسته هاي آموزشي، كتاب های آموزشي، فيلم ها، نرم افزارها، مجلات و ... كه در بين آموزشگاه هاي خراسان شمالي توزيع مي شوند لزوما بايد مجوز استاندارد داشته باشند.

لنگری با بیان اینکه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در راستاي جلوگيري از توزيع منابع آموزشي غير استاندارد، در ارسال مواد و رسانه هاي توليد شده توسط فرهنگيان این استان به سازمان پژوهش به منظور اخذ مجوز استاندارد آمادگي همكاری دارد، تصریح کرد: براساس مصوبه شوراي بررسی و محتواي آموزشی و پرورشی خراسان شمالي ارائه هرگونه منابع آموزشي بدون تاييد اين شورا در استان ممنوع است.

وي از آموزش و پرورش به عنوان يكي از بزرگترين سازمان هايی ياد كرد كه وظايف مهمي از جمله تعليم و تربيت نيروي انساني كه امروزه بزرگترين سرمايه هر كشور هستند را برعهده دارد.

لنگري همچنين استاندارد سازي در زمينه هاي مختلف در آموزش و پرورش را يكي از گامهاي موثر در راستای دستيباي به اهداف و فعاليت های اين نهاد دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با دارا بودن ۸۶۷ هزار نفر جمعیت، ۱۶۵ هزار دانش آموز دارد.

کد خبر 2416750

برچسب‌ها